הרשמה

כבר רשומים למערכת?

התחברות

עוד לא רשומים?

שכחתי את הסיסמא

ההרשמה נקלטה בהצלחה!

מוזמנים בינתיים לקרוא את הכתבות שלנו במגזין המומחים.

לקריאה במגזין
מיניות בריאה ומוגנת: שאלות ותשובות מבית איגי
באיגי, ארגון הנוער הגאה, אנחנו נחשפים לשאלות רבות של בני נוער לגבי מיניות בריאה ומוגנת. השאלות והתשובות יכולות לעניין את ההורים ולסייע להם בהדרכת ילדיהם
12/06/2017

מאת: שלי נתן
"נכנסנו שנינו אל החדר, הוא תפס אותי וחיבק אותי חזק. התנשקנו בהתרגשות, מתגפפים אחד עם השני, לאט לאט ירדו הבגדים של שנינו. כבר עשינו הכל כמעט, אבל לאקט עצמו עדיין לא הגענו. לפתע, הוא תפס במכנסיו, הוציא אותו מהכיס ושאל, קונדום? החלטתי שאני מוכן וזה הזמן".

רובנו מתחילים לחוות חוויות מיניות החל מגיל ההתבגרות, בין אם מדובר בהתעוררות מינית, אוננות או מגע מיני עם אחרים. אנחנו יודעים מגיל צעיר שכבנים אנחנו אמורים להמשך לבנות, ובנות אמורות להמשך לבנים – אבל במהלך גיל ההתבגרות עולות לפעמים מחשבות מיניות כלפי חברים מאותו המין. יכול להיות שאני, כבן, אמשך לבנים או גם לבנים וגם לבנות. יכול להיות שאני כבת אמשך לבנות או גם לבנים וגם לבנות – וכמובן יכול להיות שאמשך במידות שונות לאנשים שונים. אין שום רע בזה. יכול מאד להיות שלא ארגיש כלל משיכה מינית, ואין שום רע גם בזה כמובן.
באיגי, ארגון הנוער הגאה, אנחנו נחשפים לשאלות רבות של נוער גאה ונותנים להם מענה. ריכזנו כמה שאלות חשובות, שאולי יעזרו לכם בדרך למיניות בטוחה ובריאה.

האם קיום יחסי מין בפעם הראשונה חייבים להיות טובים?

את החוויות שהזכרנו קודם לכן נוכל לחוות באופן שגרתי או בצורה מיוחדת. יכול להיות שנחווה את החוויות הראשונות בצורה חיובית ויכול להיות גם שלא. אנחנו חשופים ביום יום לשיח מוגבר על מיניות, וחשוב להבין שגם אם לא נחווה בעצמנו מין בצורה חיוביות בפעמים הראשונות, זה לא אומר שמשהו בנו לא בסדר. זה רק אומר, שכדאי שנהיה יותר קשובים לעצמנו ולפרטנרים שלנו וננסה להבין יחד מה עושה לנו טוב.
חשוב שכל חוויה מינית תהיה בהסכמה ותהיה נעימה לכל הצדדים. חשוב גם לשמור על הבריאות שלנו ולהפוך את המין שלנו למין בטוח.

מה הקטע של לשים קונדום?

ביחסי המין שלנו אנו חשופים להעברת נוזלי גוף מהאחד לשני. למרות זאת, ניתן עדיין לשמור על הבריאות שלנו בעזרת קונדום – בין אם מדובר בקיום יחסי מין בין בחור לבחורה או ביחסי מין בין שני בחורים. גם לגבי מין בין שתי בנות הכולל שימוש באביזרי מין חשוב לשים קונדומים שונים על האביזר כשמעבירים אותו מאחת לשנייה.
נכון, מי שהשתמש בקונדום בעבר יודע, שאולי לא תמיד נוח לשים אותו – זה מוריד מהספונטניות ויש שוני במגע המיני. למרות זאת, ניתן למצוא היום קונדומים דקים מאד שבטוחים באותה המידה. מעבר לכך, חשוב לזכור להשתמש בקונדום בשביל הבריאות שלנו, היות וכיום זה אמצעי המניעה הטוב ביותר למחלות מין.

האם לכולם יש מחלות מין?

אם אני שוכב עם מישהו, זה לא אומר שיש לו מחלות, בטח ובטח אם זו הפעם הראשונה של שניכם. עם זאת, לא בטוח שהוא יודע האם הוא נדבק במחלה כלשהיא, או האם הוא נשא של המחלה. מחלות מין יכולות לעבור גם כתוצאה ממין אוראלי שנחשב יחסית לבטוח.

מה אני צריך/ה לעשות כדי להגן על עצמי?

בקיום יחסי מין מכל סוג, הצד האקטיבי (החודר) חשוף בחדירה לא מוגנת לקרעים קטנים על בסיס הכיפה של איבר מינו שהינה מקום רגיש מאוד. כמובן, שגם צינור השופכה שלו חשוף. הצד הפסיבי (הנחדר) חשוף בחדירה לא מוגנת לקרעים בפי הטבעת אם מדובר במין אנאלי, או במגע עם הריריות ונוזלי הגוף באיבר המין של האישה – על ידי הפין של בן הזוג, ועל ידי מגע של נוזלי הפין, כולל "הפרי קאם" לפני הגמירה (נוזל שמזכיר את נוזל השפיכה אבל יוצא לאורך כל המגע המיני), עלול להוות סיכון להדבקות במחלת מין.

אם אנחנו הצד האקטיבי, הקונדום שומר על הפין שלנו ומשאיר את נוזל הגוף שלנו אצלנו ללא מגע עם פי הטבעת של בן הזוג (שגם הוא בעל נוזלים) או עם איבר המין של האישה. אם אנחנו הצד הפסיבי, הקונדום של הפרטנר לא מאפשר לנוזל שלו להיכנס אלינו, וכך איננו חשופים להדבקות במחלות מין.

בתכלס זה ממש לא מסובך: את הקונדום נשים על הפין בצורה הנכונה שתגן עליו בזמן החיכוך ותשמור ממצב בו הוא יכול להיקרע. תחילה, עלינו ללחוץ על החלק עליון שלו, עם השפיץ ולגלגל אותו לאורך הפין תוך וידוא שאוויר לא נכנס. לפני ביצוע יחסי מין אנאליים, נזליף על הקונדום חומר סיכה שבסיסו הוא מים, כדי למנוע קריעתו בזמן החדירה.
כדי ללמוד איך לשים קונדום בצורה אפקטיבית לחצו כאן
כדי ללמוד יותר על מין אנאלי מוגן היכנסו לאתר הועד למלחמה באיידס.
יש לכם עוד שאלות על יחסי מין מוגנים ועל הקהילה הגאה? פנו לפורומים של איגי או דברו איתנו בדיסקרטיות בוואטספ בימים ראשון, שלישי וחמישי בשעות 19:00-21:00 במספרים 055-9830275 או 055-9830264.

המאמר פורסם לראשונה באתר איגי, והוא מובא כאן כדי להגיע לקהל ההורים

(1500) 0

השיתוף שלך יכול לשנות להורה אחר את היום

שתפו אותנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


מערכת החינוך בפינלנד ותרומתה לחיזוק הסמכות החינוכית

החינוך בפינלנד נמצא בראש סדר העדיפויות הלאומי. המורים זוכים לאמון מלא ולעצמאות מקצועית. במצב כזה הסמכות של המורים מתקבלת באופן טבעי על ידי התלמידים והוריהם

0 (2022)

להתגבר ולהתבגר

גיל ההתבגרות מלווה בדרמות וסערות רגשיות שעלולות לחץ מההורים תגובה של עלבון או התפרצות, אלא שהמתבגר דווקא זקוק להורה יציב, כדי שירגיש שיש לו על מי להישען ולסמוך

0 (2218)

תקשורת מגיל לידה – למה זה כל כך חשוב?

מלבד מזון ושינה, התינוק הרך זקוק לנוכחות, מגע ומענה לצרכים פיזיים ורגשיים. התמקדו בפיתוח תקשורת מגיל לידה במקום לתקן אותה מאוחר יותר. כך תייצרו קשר טוב עם ילדכם ותַבְנו בו מערכת התקשרות בטוחה

0 (1423)