הרשמה

כבר רשומים למערכת?

התחברות

עוד לא רשומים?

שכחתי את הסיסמא

ההרשמה נקלטה בהצלחה!

מוזמנים בינתיים לקרוא את הכתבות שלנו במגזין המומחים.

לקריאה במגזין
רילוקיישן – הזדמנות של העצמת המשפחה
רילוקיישן מלווה בקשיים ואתגרים רבים. אבל לפני שאספר עליהם, אני רוצה להפתיע ולומר שלשמחתי למדתי שהחיים ברילוקיישן הם גם הזדמנות לחוויה מעצימה למשפחה
21/06/2017

אסף ואני הגענו לקליפורניה כשהייתי בחודש השמיני, לפי כמעט שלוש שנים. כאמא טרייה נתקלתי בלא מעט אתגרים והתמודדות עם הורות חדשה במדינה זרה. בבלוג שלי, אשתף אתכן ואתכם בחוויית הלידה, ההורות והחיים בעמק הסיליקון, במטרה לשתף אמהות ונשים העתידות לחוות רילוקיישן. דרך הסיפור שלי אני מקווה לסייע להן להבין קצת לקראת מה הן הולכות בתוך ים החלומות הלא נודע. הפעם אתייחס לאפשרות המפתיעה של העצמת המשפחה במהלך רילוקיישן.

לפני מהלך של רילוקיישן חושבים איך יתמודדו הילדים עם המעבר והחיים במדינה זרה. אין ספק שהמעבר כרוך בשינוי משמעותי מבחינה טכנית ורגשית, אך לרוב ההסתגלות מהירה יותר משחשבנו. למרות הקושי בהתמודדות עם שפה שונה ומסגרת חדשה, רוב המשפחות שעוברות מעידות, כי בסך הכל החששות גדולים הרבה יותר מהמציאות. אני פוגשת אמהות ואבות שמספרים שהקן המשפחתי מתחזק ומנצלים את האפשרות להשקיע זמן רב בטיולים ופעילויות עם הילדים.

רילוקיישן (צילום: flickr carl wycoff, cc by 2)
רילוקיישן (צילום: flickr carl wycoff, cc by 2)

.

כשנמצאים בסביבת המשפחה (בישראל, למשל) השגרה עמוסה באירועים משפחתיים, ורק לעתים מצליחים לצאת לפעילות בתא המשפחתי הקטן והאינטימי. גם לזוגיות מתפנה זמן איכות רב יותר מהרגיל וקיימת תחושה של איזון נכון בין העבודה לחיי משפחה. רוצה לומר: אם כבר יוצאים לרילוקיישן, נצלו את הזמן לטובת חיזוק הקשר המשפחתי, שבשגרה הקודמת לא התפניתם לתחזק.

זאת ועוד, במקרים רבים בת או בן הזוג לא עובדים בגלל ענייני ויזה, או החלטה אישית לקחת פסק זמן במטרה לגדל את הילדים ואולי גם לעשות שינוי בקריירה -כזה שתמיד היה ברקע כחלום שלא ניתן להגשים. והילדים, מדהים לראות איך הם משתלטים בקלות על שפה שנייה שתעשה להם רק טוב בעתיד. במסגרות החינוך הם פוגשים ילדים ותרבויות מגוונות וקושרים חברויות מיוחדות, בלי הבדל גזע ודת.

רילוקיישן מלווה גם בקשיים. בעיקר בחודשים הראשונים, בהיבט של הבדידות והריחוק מהבית.
אבל הפתרונות בהישג ידנו באמצעי התקשורת המגוונים ובטיסות הזמינות והנוחות. הידיעה שאפשר להזמין אלינו ולהגיע לביקורים, מאד עוזרת להקל על תחושות קשות בתחילת התקופה.

לשמחתי למדתי שהחיים ברילוקיישן הם גם הזדמנות לחוויה מעצימה לכל אחד בתוך המשפחה ובעיקר למשפחה כישות אינטימית אחת.

(1797) 0

השיתוף שלך יכול לשנות להורה אחר את היום

שתפו אותנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


יש שיטה טבעית לחינוך – קוראים לה: הורים!

"בית או ספר" הוא ספר להורים, המסביר ומדגים מדוע חינוך ההורים הוא הגורם המשפיע ביותר על התפתחות הילדים והישגיהם. לא נדרש מההורים מאמץ יוצא דופן - החיים המשותפים במשפחה הם הכלי הפשוט המרכזי

0 (1979)

על תעודות, הערכה חיצונית וביטחון עצמי

ביתי קיבלה הערכה חיצונית לראשונה בחייה. איכשהו נראה לי שזה הקטין והעביר אותה מחוויית הלמידה לחיפוש אחר מה שכתבו עליה. על הקושי שראיתי ועל הערכה בחינוך הביתי

0 (1379)

מוזיקה שוטפת מהנפש

"מוזיקה שוטפת מהנפש את האבק של חיי היום-יום" (ברתולד אורבך). מה קורה כשהרכב מוזיקלי של ילדי כיתות ו' מגיע לנגן בבית האבות השכונתי? ליבי מתארת מפגש מרגש ויוצא דופן שהתחיל בחששות והיסוס והפך לחגיגה של מוזיקה, אור ונתינה.

0 (2080)