הרשמה

כבר רשומים למערכת?

התחברות

עוד לא רשומים?

שכחתי את הסיסמא

ההרשמה נקלטה בהצלחה!

מוזמנים בינתיים לקרוא את הכתבות שלנו במגזין המומחים.

לקריאה במגזין
מה אפשר לעשות כשנעלבים מהילדים?
גדעון נעלב מהבת שלו, שמסננת אותו בטלפון. תוך מודעות לגוף, הוא זיהה שהעלבון גורם לו להיות נוקשה, בעיקר בחזה. תרגילי נשימה עזרו לו לרכך את התגובות שלו, כך שהעלבון לא משתלט עליו
15/08/2018
מטפלת וחברת צוות פיתוח הורימוס

לגדעון, אבא של מורן, נמאסו הברוגזים עם הבת שלו. הוא סיפר לי שהיא לא עונה לו לטלפון, הוא מתרגז, ואז הם לא מדברים. אחרי יום-יומיים הוא נרגע אבל כשהיא שוב לא עונה לו, הוא שוב מתרגז ואז הם שוב לא מדברים. וככה נוצר מעגל ברוגז שהוא לא יודע איך לצאת ממנו.

איך אפשר לצאת ממעגל הברוגז בעזרת מודעות לגוף

התמקדנו בתגובה של גדעון. תוך כדי שהוא מספר מה קרה בפעם האחרונה שמורן לא ענתה לו לטלפון. בדקנו מה קורה לו בגוף כשהיא לא עונה.
זיהינו שהוא נעלב ואז הוא מרגיש חנק בגרון.

מצד אחד הוא הופתע ואמר שזה לא הגיוני שהוא נעלב מהבת שלו, ובטח שהוא לא רוצה להיות איתה ברוגז. מצד שני, הוא מכיר את התחושה של החנק, ואמר שזה משתלט עליו. הוא הבין שתחושת העלבון חוסמת את היכולת שלו לתקשר עם הילדה שלו.

נעלב מהבת שלו (flickr, paul moody, cc nc 2)

 

ככל שהעמקנו את תשומת הלב לתחושת החנק הוא למד איך העלבון משתלט עליו והמילים פשוט נתקעות לו בגרון. הוא מבין שהוא נעלב אבל עוד לא יכול להתגבר ולהמשיך לתקשר עם הבת שלו.
הוא שם לב שהעלבון גורם לו להיות נוקשה, פיזית בגוף. הוא הרגיש את הנוקשות בעיקר בחזה. הנוקשות גרמה למעין מאבק כוחות עם הילדה. המשפט "היא לא עונה לי – אני לא עונה לה!" נאמר בראש שוב ושוב והמשיך את ההתחשבנות והנתק.

מה קרה כשהוא למד "לרכך" את הנוקשות?

אנחנו יכולים להשפיע על ההתנהגות שלנו דרך עבודה עם הגוף. גדעון למד לרכך את החזה בעזרת תרגילי נשימות ותשומת לב לאזור. השליטה בנוקשות בחזה אפשרה לו לשלוט בעלבון, ולא להיסחף למצב של ברוגז עם הבת שלו.

מה קרה מאז?
השינוי המשמעותי הוא שהם לא נכנסים ל"ברוגז" וזה מאפשר להם לפתור את הבעיה. הבת שלו עדיין מסננת אותו, אבל התגובה שלו השתנתה. הוא לא הפסיק להיעלב אבל העלבון לא משתלט על התגובה שלו. זה אפשר לו להסביר לה איך הוא מרגיש ולסכם איתה מה לעשות כשחשוב לו שהיא תענה.

(1094) 111

השיתוף שלך יכול לשנות להורה אחר את היום

שתפו אותנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


איפוק – לא פשוט, כן אפשרי

כשאנחנו מתפרצים, זה לא קורה בכוונה אז במקום רגשות אשם בדיעבד, אפשר לתרגל דרכי תגובה מאופקות יותר. הגברת המודעות בעת התפרצות תעזור לנו לשמור על איפוק

0 (4835)

כיצד נעזור לילדינו לחזור אל שגרת הלימודים

חזרה אל שגרת הלימודים קשה לכל הילדים, ובמיוחד לתלמידים בעלי הפרעות קשב וריכוז. עבורם זוהי התחלה חדשה. הנה מספר עצות להורים ולצוות בית הספר, כיצד לסייע להם במעבר

0 (1491)

פרק שלישי ובו יסופר על בית הקפה של גירפה וזברה

זברה הביאה כוס עם כפיות, וגירפה התחילה ללקק הכל, צנצנת אחרי צנצנת, ועם כל ליקוק וכל צנצנת, היא היתה מכתיבה לזברה בדיוק מה יש שם: יוגורט עיזים עם ערמונים...

0 (1517)