הרשמה

כבר רשומים למערכת?

התחברות

עוד לא רשומים?

שכחתי את הסיסמא

ההרשמה נקלטה בהצלחה!

מוזמנים בינתיים לקרוא את הכתבות שלנו במגזין המומחים.

לקריאה במגזין
אבא, אל תטיף
אם תבנו עם ילדכם מערכת יחסים המבוססת על אמון הדדי, הוא יפנה אליכם גם כשיחצה את הגבולות שהצבתם לו. אבי בורגר מספר על נער מיוחד שפגש, שחשש להיעזר באביו.
30/03/2016
יועץ ארגוני ומנחה קבוצות

במסגרת סיירת הורים, ששמה לה למטרה להגביר את בטיחות הנוער בעיר באמצעות מעורבות הורית, יצא לי ללוות בחורצ'יק שבעקבות שתייה לשוכרה, הוצא ממסיבת תיכונים באחד המועדונים. הבחור כבר הקיא את נשמתו, התאושש קצת והצעתי לו שילך לנשום קצת אוויר כי ממילא הוא "תקוע" בגלל ההסעות, עד גמר המסיבה. להפתעתי הוא שאל אם אוכל להצטרף אליו. זו לא בקשה רגילה ומתוך סקרנות רבה, נעניתי בחיוב.

אבא גזעי?

שאלתי אותו האם לא כדאי שיתקשר הביתה כדי שיבואו לאסוף אותו ולא ייאלץ להמתין עד סוף המסיבה. הוא שתק רגע ואז פתח במונולוג הבא: "שמע, יש לי אבא גזעי, באמת, גם החברים שלי חושבים ככה. הוא מדבר בדיבור שלנו, לא נבהל כשמזכירים שתייה ועישון וגם על בנות אפשר לדבר אתו. אפילו פעם בחתונה הוא נתן לי כוסית וויסקי ויחד עשינו לחיים".

"נו", אני קוטע אותו, "תרים לו טלפון שיבוא וייקח אותך הבייתה".

"לא יילך", הוא השיב. "בתכל'ס, הוא לא מרשה לי לשתות ואמר שדיר בלאק אם יתפוס אותי שותה. אז אני יכול לקרוא לו?".

דמות מבוגר מלגו כועסת על שני ילדים
תמונה אבא אל תטיף (Flicker, clement127, CC BY-NC-ND 2.0)

להטמין את הראש בחול

בינינו, הוא באמת לא יכול לקרוא לו וכמה חבל שאביו לא מבין שמה שהוא לא רואה, לא בהכרח לא קורה. החוכמה היא לשמור על הגבולות מתוך הבנה שייתכן והם ייחצו- זה האתגר האמיתי של האבא! החשיבה שעדיף להטיל איסור נוקשה ולהאמין שההוראה נשמרת – היא מבחינתי הטמנת הראש בחול.

אני חושב שבמקרה זה, העצה המעשית ביותר שעולה בדעתי היא לייצר מערכת יחסים כזו שבמסגרתה, הילד ירגיש בנוח לפנות להורה, גם אם פישל. כדי להגיע למצב כזה, רצוי לבנות את הסמכות והאמון לאורך השנים – ויש לחזק ולתחזק אותם תמיד.

 

(2210) 0

השיתוף שלך יכול לשנות להורה אחר את היום

שתפו אותנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


על תעודות, הערכה חיצונית וביטחון עצמי

ביתי קיבלה הערכה חיצונית לראשונה בחייה. איכשהו נראה לי שזה הקטין והעביר אותה מחוויית הלמידה לחיפוש אחר מה שכתבו עליה. על הקושי שראיתי ועל הערכה בחינוך הביתי

0 (1367)

איך למצוא "זמן ביחד" עם הילדים?

ביומיום אנחנו עמוסים ורוצים "לתקתק" את המשימות . באימון זה נתרגל איך אפשר לעשות חלק מהמשימות ביחד עם הילדים, ולהפוך אותן לפעילות משותפת.

3 (2579)

פארקי מים בישראל - מדריך קצר

מאת חן קרופניק: לכבוד הקיץ והחופש הארוך, הנה המלצות למקומות בילוי שילדים אוהבים במיוחד, כדי שתוכלו לתכנן קיץ משפחתי ומגוון והרי לפניכם: הדריך פארקי מים בישראל

0 (1673)