הרשמה

כבר רשומים למערכת?

התחברות

עוד לא רשומים?

שכחתי את הסיסמא

ההרשמה נקלטה בהצלחה!

מוזמנים בינתיים לקרוא את הכתבות שלנו במגזין המומחים.

לקריאה במגזין
איך להשגיח על הילדים בגיל ההתבגרות?
מתבגרים מתנהגים לפעמים כאילו אנחנו לא רלוונטיים, אבל הם זקוקים ולרוב גם רוצים את ההכוונה של ההורים. צריך לשאול, לשוחח, לשחרר, להגיע.. ובעיקר לא לוותר עליהם
11/12/2016
מטפלת וחברת צוות פיתוח הורימוס

מצד אחד מתבגרים מתנהגים כאילו אנחנו לא רלוונטיים לחיים שלהם. מצד שני, הם זקוקים, ורובם גם רוצים את הנוכחות של ההורים. אנחנו צריכים לשים לב שאנחנו לא מוותרים עליהם כי "ככה זה עם ילדים בגיל ההתבגרות". דברים שאנחנו יודעים אבל טוב להיזכר מידי פעם.

אי וודאות מול גיל ההתבגרות

חלק מלהיות הורה לילדים מתבגרים אומר לחיות ברמה מסוימת של אי ודאות. אנחנו לא כל הזמן יחד איתם, ואנחנו לא יודעים מה הם עושים, מה עובר עליהם, ועם מי הם נמצאים. לפעמים, גם כשהם לידנו אנחנו לא יודעים מה הם חושבים או מרגישים. וככה זה. הם גדולים והם בוחרים במה לשתף אותנו.

מתבגרים (צילום: flickr-pay-no-mind-cc-by-nc-nd2)
מתבגרים (צילום: flickr-pay-no-mind-cc-by-nc-nd2)

.
ובכל זאת, אנחנו ההורים שלהם. וכדאי שנדע, עד כמה שאפשר, מה קורה אתם. יהיו כאלו שיאמרו שזו אשליה לחשוב שאנחנו יכולים להשגיח עליהם. בייחוד בגיל ההתבגרות. לכולנו יש סיפורים על סיפורים שסיפרנו להורים שלנו. כמו שהם חשבו שהם יודעים עלינו בוודאי גם לילדים שלנו יהיו סיפורים שכאלו. ובכל זאת, יש דברים שאנחנו יכולים לעשות כדי לדעת, לכוון ולשמור על גבולות (ראו אימון בגבולות בגיל ההתבגרות)

אז איך עוזרים להם לערב אותנו?

שואלים:
לא להשאיר בבטן את אי הודאות.
חשוב לכם לדעת לאן הם יוצאים?
תשאלו.
לא עונים?
תשאלו שוב.
שימו לב לטון הדיבור – שאתם לא הופכים את השיחה לחקירה, שאתם נחושים לקבל תשובה ולא משדרים שאתם נואשים.

משוחחים
מתחילים לדבר. תחשבו מה מתאים לספר על היום שהיה לכם וספרו. תתחילו בדברים שקל לכם לדבר עליהם (צופים, ציונים, בגדים). תוך כדי השיחה, אפשר לגלוש לנושאים נוספים. אם הם לא משתפים פעולה, מצאו זמן מתאים לשיחה אינטימית ודברו איתם בישירות, איך הייתם רוצים שתהיה התקשורת ביניכם.

משחררים
לזכור, שלא תמיד הם רוצים לספר וגם לא כל דבר. גם אם אנחנו מחשיבים עצמנו הורים פתוחים וקשובים, הם לא תמיד מרגישים נוח לספר.

מגיעים
ליום הורים בבית הספר, למשל, תגיעו מספר דקות קודם ותסתובבו בחצר, בקיוסק, בשירותים. תראו איפה הם מבלים מספר שעות לא מבוטל בכל יום. תכירו את המורה, תראו מי הילדים אתם בכיתה ותפגשו הורים נוספים.

ולסיום
גיל ההתבגרות הוא גיל מורכב. הם אמנם יותר גדולים ויותר עצמאיים, אבל הם גם עדיין ילדים בתקופה שמנסים, בודקים ונועזים. שיקול הדעת שלהם עדיין לא מפותח מספיק. הם צריכים את ההכוונה של ההורים ורוצים שנהיים נוכחים בחיים שלהם, גם בגיל 17.

(1335) 0

השיתוף שלך יכול לשנות להורה אחר את היום

שתפו אותנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


דרמה בלב מאחורי דלת חדרו הנעולה של ילד מתבגר

ילד מתבגר זו צרה מסוג אחד, ילד מתבגר בוכה זו צרה מסוג אחר. חשוב לכבד את הפרטיות שלו, ככה לימדו אותי, אבל מצד שני עד איזה גבול?

0 (1531)

נטישה של חיות מחמד מעבירה מסר נורא לילדים

בפינת החי כל בעלי החיים הם כאלו שעברו נטישה, תופעה שגוברת בפסח ובחופש הגדול. מה למדו הילדים במשפחות האלה? למען בעלי החיים והילדים, אל תסירו אחריות מהחיות

0 (1183)

איך להכיל רגשות של הילדים?

יש רגשות של הילדים שקשה לנו להכיל אותם, וזה עוד יותר קשה כשאנחנו מוצפים ברגשות שלנו. באימון זה נתבונן על היכולת שלנו להתייחס לקשת רגשות של הילדים.

0 (2783)