הרשמה

כבר רשומים למערכת?

התחברות

עוד לא רשומים?

שכחתי את הסיסמא

ההרשמה נקלטה בהצלחה!

מוזמנים בינתיים לקרוא את הכתבות שלנו במגזין המומחים.

לקריאה במגזין
בדידות עם ילד ראשון במדינה זרה – חמש עצות להתמודדות
בדידות היא הקושי הגדול ברילוקיישן, אבל אפשר להזמין את ההורים, להצטרף לקבוצות תמיכה או חוגים, להתקשר למשפחה ולחברים, ובעיקר - לזכור להקדיש זמן לעצמך ולזוגיות
15/07/2016

בואו של הילד הראשון למשפחה ברילוקיישן רצופה בטלטלות רגשיות ובעיקר בדידות. כשאין משפחה קרובה וחברים, הבדידות גדלה אף יותר. הקושי הגדול ביותר ברילוקיישן הוא תחושת הלבד, לפחות עד שמכירים אנשים שיעטפו אותך. אבל, כשאתה מרוכז בטיפול בילד בחודשיו הראשונים אין לך כל כך רצון, ובעיקר אין זמן, להיכרויות חדשות. לכן, השילוב של הורמונים, לילות לבנים, בעל שעובד וחסך במשפחה וחברים עלול לגרום לעצבות ותסכול יומיומי.

בדידות (צילום:flickr, claradon. cc by nc nd 2)
בדידות (צילום:flickr, claradon. cc by nc nd 2)

.

הנה כמה דברים שניתן לעשות:

1. הזמנת ההורים
מועד הלידה הרי ידוע, ולכן ניתן לתאם מראש את בואם של ההורים לביקור. זה מאוד מועיל להיעזר באמא, לפחות בחודש הראשון. נוכחות של קרוב משפחה תומך בתקופה הראשונית, נותנת את האפשרות להוריד רגל מהגז ולנוח. ובעיקר הוא יתפקד כאוזן קשבת.

2. קבוצת תמיכה
אפשר ללכת לקבוצות תמיכה או חוגים לתינוקות. גם אם התכנים לא לגמרי רלוונטיים, ואולי גם לא כל כך מעניינים, עדיין זה מאפשר ליצור חברויות חדשות ושיתוף אחת של השניה בנושאים שנוגעים למציאות היומיומית של אמהות חדשות. זה יכול להיות קבוצת הנקה, יוגה עם תינוק, עיסוי תינוקות וכדומה. התרומה היא כל כך עצומה, אפילו רק כדי לצאת מהבית ולהתאוורר מהפליטות, החיתולים ובעיקר לשתף ולהשתתף. אפילו אם זה לא בשפה שלך זה עוזר מאוד!

3. לחפש קבוצות בפייסבוק של אמהות בסביבה
היום הרשת מוצפת במידע שיכול לעזור בכל נושא אפשרי. קיימות קבוצות בכל תחום, ותופתעו לגלות כמה דברים שלא ידעתם קיימים בסביבתכם. הקבוצות או החוגים יכולים לשמש בסיס להיעזר בו, להכיר דרכו בנות בחופשת לידה, וליצור מפגשי משחק (פליידייטים) עם הקטנטנים.

4. להתקשר הביתה!!
מותר ורצוי להודות בקושי ובבדידות. לעיתים שיחת טלפון או שיחת סקייפ עם אחד ההורים או חברה טובה יכול לפתור ולשחרר. שיחה טובה, שיתוף ובעיקר היכולת להתבטא בשפה שלך עם מישהו קרוב, ללא כל מסיכה, תוביל לתוצאה חיובית ומוצלחת יותר מכל פעולה אחרת.

5. לדעת שזו תקופה וזה יעבור
לעיתים הכל נראה שחור. כשכל כך עסוקים בתינוק הקטן שהרגע נולד שוכחים לקחת פסק זמן ולהירגע. גם אם ההפסקה כרוכה בלהביא בייביסיטר, או אפילו לקחת את הילד איתנו, כדאי לא לשכוח להשקיע זמן בעצמך ובזוגיות. בעיקר משום שהזוגיות היא החלק היציב ברילוקיישן ונותנת המון כוחות להתמודד עם המצב.

צריך לזכור שיגיע שלב בו נלמד לקבל את הגעגוע כחלק מחיינו ולחיות איתו. נלמד את הצדדים החיוביים בגעגוע, ובעיקר נלמד שרילוקיישן הוא חוויה משפחתית מעצימה.

(1581) 0

השיתוף שלך יכול לשנות להורה אחר את היום

שתפו אותנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


איך אפשר לצעוק פחות?

איפוק מבטא שליטה עצמית. כדי לחזק את השליטה בתגובות שלנו, אימון באיפוק מציע שני כלים: הראשון מתייחס לאופן שבו אנחנו מפרשים את מה שקורה. השני מתייחס למידה שבה אנחנו ערים ומודעים להתנהגות שלנו ולהשלכות שלה

0 (3229)

והנה אני מדבר! על התהוות הדיבור

רכישת הדיבור אצל פעוטות הינו תהליך מורכב ומופלא. להורים תפקיד חשוב בתהליך: לאפשר, להוות דוגמה בשיחות מתוך עניין וקרבה, ולהתאים עצמם לגיל הילד

0 (1463)

היכן שמילים נכשלות, מוזיקה מדברת (כריסטיאן אנדרסן)

מוזיקה היא תקשורת וכלי להבעת רגשות. תלמיד אחד שהתעצב לא ידע להסביר מדוע. אז הוא ניגן וניגן... והדמעות זלגו וזלגו... עד שלבסוף הוא העניק לי קריצה וחיוך

0 (1853)