הרשמה

כבר רשומים למערכת?

התחברות

עוד לא רשומים?

שכחתי את הסיסמא

ההרשמה נקלטה בהצלחה!

מוזמנים בינתיים לקרוא את הכתבות שלנו במגזין המומחים.

לקריאה במגזין
בדרך הטבע, גם דורית הדרבנית נדרשה לישון לבד כשגדלה
בתהליך טבעי ככל שהם מתבגרים, נושרים חלק מהקוצים הרכים והקצרים ובמקומם צומחים קוצים ארוכים וחזקים. מזכיר קצת בני אדם, לא?
25/08/2016
מנהלת מרפאת החיות בספארי ברמת גן

אודות דורית הדרבנית סיפרתי כבר בעבר, כיצד לעסה לשחר את שיעורי הבית. דורית היא דרבנית יתומה, שאימה נדרסה על ידי מכונית בכביש באזור מצפה רמון, ובאורח פלא שרדה את התאונה ללא פגע. בין תפקידיי בספארי אני משמשת כאמא מאמצת לגורים יתומים, וכך דורית הגיעה לטיפולי הצמוד 24/7. בשעות היום במרפאה בספארי, ואחרי יום העבודה לקחתי אותה לביתי. ביום שדורית הגיעה אלינו, שהו כבר בביתי שלושה גורים יתומים של קיפודים מצויים. בן רגע התמלא הבית בארבעה יצורים קטנים, זריזים וקוצניים.

גם דורית זקוקה לחום ואהבה

במשך היום כולם שיחקו ביחד, אבל בלילה שלושת הקיפודים נהגו להצטופף ולהתכרבל וכך להירדם. ואילו דורית נשארה בודדה והייתה זקוקה לאותו חום ואהבה כמו הקיפודים. או אז שחר נרתמה למשימה, והסכימה להכניס אותה למיטתה ולשמש לה כאחות במחילה. דורית לא היססה ומיד תפסה צד במיטה, והמקום שהיה האהוב עליה ביותר היה צווארה של שחר הקטנה. היה באמת תענוג לראות את שתיהן ישנות בשלווה זו על צווארה של זו …

לילה אחד התעוררתי לשמע קריאותיה של שחר. ניגשתי בדאגה מיד למיטתה בידיעה שעדיין לא הגיעה השעה להאכיל את דורית בבקבוק ולא את הקיפודים במזרק… ואז היא שאלה אותי:
– "אמא דורית עוקצת אותי, היא יכולה לישון איתך?" צחקתי בליבי ולקחתי את דורית ממיטתה.

ילדה עם חולצה סגולה מחזיקה גורת דורבנית
שחר ודורית (צילום: עינת מטלון)

.

הבנתי באותו הרגע שדורית פשוט גדלה ואיתה גדלו גם הקוצים שלה, והם אינם רכים ונעימים כפי שהיו בימים הראשונים. תהליך טבעי הן אצל הדרבנים והן אצל הקיפודים: בכל יום נושרים חלק מהקוצים הרכים והקצרים ובמקומם צומחים קוצים ארוכים וחזקים.

הכירו את הדרבנים

הדרבן ההודי מצוי בארצנו באופן טבעי. שמו ניתן לו בגלל הדרבנות (קוצים ארוכים) המכסים את גופו. הדרבנים בארץ חיים בשטחים פתוחים ובישובי אדם. הם חיים במחילות ושם הם יגדלו את צאצאיהם. הם ניזונים מעשבים, פקעות, שורשים ובצלים. כמו כן הם אוהבים גם תפוח אדמה, גידולי מטעים וגינות ירק. לכן הם נחשבים כמזיקים לחקלאות.

לפי מחקרו של צבי סבר, הדרבנים אוהבים ללקק זה את זו בעורף, בפנים ובבטן, להתכרבל יחד ולרבוץ צמודים. גורי הדרבן נולדים מפותחים, בתחילה קוציהם רכים ואחר כך מתקשים ומתארכים ומשמשים להגנה. כבר בהתחלה הגורים פעילים, עיניהם פתוחות לרווחה והם יוצאים מהמחילה במהרה ומצטרפים להוריהם בחיפוש אחר מזון.

האויבים הטבעיים שלהם הם הזאבים והנמרים. אבל… האויב העיקרי של הדרבן, זה שממיט עליו סכנת כליה, הוא האדם. הציידים, רכבי השטח וכמובן הכבישים הסלולים עם המכוניות שנוסעות עליהם.

(1433) 0

השיתוף שלך יכול לשנות להורה אחר את היום

שתפו אותנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


יש שיטה טבעית לחינוך – קוראים לה: הורים!

"בית או ספר" הוא ספר להורים, המסביר ומדגים מדוע חינוך ההורים הוא הגורם המשפיע ביותר על התפתחות הילדים והישגיהם. לא נדרש מההורים מאמץ יוצא דופן - החיים המשותפים במשפחה הם הכלי הפשוט המרכזי

0 (1981)

חופשת פסח וליל הסדר- אסון או ששון?

פסח - החופשה הארוכה וליל הסדר המשפחתי מעוררים אצל הילדים אי ודאות ושאלות רבות, שראוי לברר בשיחה בין הורים וילדים כדי להכיר את התחושות שלהם

0 (1295)

הכל אני יכול (לאכול) בחופש הגדול

בחופש הגדול אוכלים הרבה מחוץ לבית, קונים אוכל מוכן ויקר, ג'אנק פוד, חטיפים, ממתקים וגלידות. הנה מספר עצות שיעזרו לכם לתכנן את מה שיש לאכול בחופש הגדול

0 (1652)