הרשמה

כבר רשומים למערכת?

התחברות

עוד לא רשומים?

שכחתי את הסיסמא

ההרשמה נקלטה בהצלחה!

מוזמנים בינתיים לקרוא את הכתבות שלנו במגזין המומחים.

לקריאה במגזין
הילד או הילדה יצאו מהארון, מה ההורים צריכים לעשות?
הילד או הילדה יצאו מהארון וזה לא סוף העולם. החלטות ההורים מרגע זה חשובות לחיזוק הקשר והאהבה שלהם כלפי הילדים. יש גורמים שניתן לקבל מהם מענה ותמיכה בילדים ובהורים
06/02/2017

מאת: שלי נתן
בין אם חשדתם לפני או הייתם מופתעים, הילד או הילדה שלכם עשו את המעשה, שברו את הקרח, והחליטו לשתף אתכם בסוד שיושב עליהם כבר המון זמן. אז איך עומדים מול ההודעה ונשארים הורים תומכים? איך בכלל מגיבים לצעדים כאלה? מה עושים בהמשך ולאן כדאי לפנות?

מעשה היציאה מהארון איננו פשוט בכלל. בדרך כלל, הוא חלק מתהליך ארוך אותו הילד בוחר לשתף עם הקרובים אליו. השיתוף הוא חלק מההתמודדות, ואמור להוות אנחת רווחה, הבעת אמון והבטחה שיש מי שיעמדו שם לצידו.

העצה הראשונה נכונה לכל ההורים: כל ילד או ילדה, לכל הורה, יכולים להפתיע ולשתף במשהו שלא ידענו. ילד שיוצא מהארון החליט, שחשוב לו שתדעו את האמת החבויה בו. אותה אמת שהיא חלק ממנו ומהווה חלק מרכזי ומשמעותי בחוויית החיים שלו. בהנחה והעניין לא היה גלוי לנו לעין, יציאה מהארון יכולה להיות הפתעה לכל אחד מהמכרים. חשוב לנו מאוד לזכור, שמעשה היציאה עצמו כרוך באומץ של ממש. עלינו להתייחס אל המעשה כאמיץ וכאל צעד של הבעת אמון ונזקקות.

יצאו מהארון (צילום: morguefile.com)

.
הילד הושיב אתכם ומתחיל לדבר, הוא מדבר על עצמו ועל הקשיים שהוא חווה. הוא מספר ואתם פשוט לא מבינים. תחילה אנחנו באמת לא מבינים, מופתעים ואולי גם כועסים. כדי שנבין, צריך כנראה לעבור קצת זמן. חשוב שרגע היציאה מהארון, לא משנה מה דעתנו על כך, וגם אם אנחנו לא מקבלים את זה, יהיה רגע של תמיכה ועזרה, או לפחות של שיתוף כנה. אפשר לומר: אני מופתע (מופתעת) אבל זה באחריותי לטפל בכך. אפשר להגיב בחיבוק וליטוף, שחשובים כאן מאוד, כדי לסמן, שבכל מקרה ההורה אוהב ומקבל, גם אם קשה לו כרגע. שיתוף ותמיכה הם חלק מההתמודדות של הילד וגם שלכם.

יש לילדים לאן לפנות לתמיכה

חשוב לדעת שלילד יש לאן לפנות והוא לא לבד. ילד שיצא מהארון ויש לו תמיכה חברתית ומקצועית מרגיש טוב יותר. אתם יכולים להפנות את הילד לאיגי, "ארגון נוער גאה". הארגון הוקם בשנת 2002 ומאז צמח לארגון הלהט"ב (לסביות, הומואים, טרנג'נדרס ובי-סקסואלים) הגדול בישראל, עם פעילויות בלמעלה מחמישים ערים ויישובים ברחבי הארץ – מקריית שמונה עד אילת.

איגי הוא הארגון היחיד בארץ הנותן מענה לנוער וצעירים להט"ב ואשר פעילותו מוכרת על ידי משרד החינוך. מעל ארבעת אלפים בני נוער וצעירים משתתפים מדי שנה בפעילויות של איגי, והמספר נמצא במגמת עלייה. איגי פועל למען העצמה של בנות ובני נוער גאה במסגרות החינוכיות הפורמליות והבלתי פורמליות. הוא פועל ליצירת מסגרות חברתיות משמעותיות עבור בנות הנוער ונותן מענה חברתי וסביבה בטוחה לכל נער ונערה גאים בכל חלקי הארץ, דרך פעילות חינוכית משמעותית סדירה. כנסו לאתר איגי לפרטים.

יש גם להורים לאן לפנות לתמיכה

לעיתים, גם ההורים עלולים להרגיש לבד, וחשוב שיהיה לכם גורם מקצועי או תמיכתי חברתי כדי לדבר על זה ולשתף. חלק גדול מההורים חווים קושי או משבר כאשר בנם או בתם מספרים להם על נטייתם או זהותם המינית השונה. תמיכה של הורים שעברו חוויה דומה יכולה לסייע מאוד להורים אלה. עמותת תהל"ה מציעה קבוצות תמיכה במקומות שונים בארץ, אפשרות למפגשים אישיים, קו קשב ופרויקטים של ליווי קבוצות ובני נוער. כנסו לאתר תהלה לפרטים.

הילד אמנם יצא מהארון, אבל זה לא סוף העולם. בסוף הוא הילד שלכם וחשוב לכם שיהיה לו טוב. ההחלטות שלכם ההורים, מרגע היציאה מהארון, הן החלטות חשובות בבניית התהליך עם הילד, חיזוק הקשר עימו והאהבה שלכם כלפיו. חשוב לפנות לגורמים הנכונים ולא להישאר אדישים. תמיכה ארגונית תועיל לתהליך ותטיב עם הילד ועמכם.


* הכותבת: שלי נתן, עובדת סוציאלית ומרכזת את התחום הפסיכו-סוציאלי באיגי, ארגון הנוער הגאה.
* המאמר פורסם לראשונה באתר "אבאשל" ב 11 בדצמבר 2016.

(1585) 0

השיתוף שלך יכול לשנות להורה אחר את היום

שתפו אותנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


ילדים מתקשים לבקש סליחה, במיוחד ילדים עם הפרעות קשב

ילד עם הפרעות קשב מתקשה לראות את המצב מנוקדת מבטו של האחר, ולכן אינו מבין מדוע עליו לבקש סליחה. אפשר לעזור לילד להבין וללמוד לומר סליחה

0 (1431)

זה לא עובד ככה - התמודדות מחזקת

לעזור ולייעץ לילדים זה נהדר, אבל אם לא ניתן להם לבד, הם לעולם לא יצמחו מתוך הקושי. דווקא התמודדות מחזקת את הביטחון שלהם.

0 (2331)

איך פינת החי סייעה לנ' בת ה-7 להשתחרר מפחדי חג פורים

חג פורים והשינוי במראה של כולם מעורר אצל ילדים לא מעט חרדות. דרך התבוננות בשינויים שעוברים על החיות בפינת החי, הילדים משתחררים מאי הוודאות שבשינוי

0 (1201)