הרשמה

כבר רשומים למערכת?

התחברות

עוד לא רשומים?

שכחתי את הסיסמא

ההרשמה נקלטה בהצלחה!

מוזמנים בינתיים לקרוא את הכתבות שלנו במגזין המומחים.

לקריאה במגזין
המגוון האישי של סיפורים מהלב
בסיפורים מהלב אין נכון או לא נכון, וגם אין יצא טוב או לא. כל הורה יכול לספר סיפור מיוחד לאותו הרגע שבו הוא מסופר. זה גם מה שהופך אותם לכל כך מקסימים ואהובים
11/07/2016

יש כל מיני סוגים של סיפורים מהלב, וחשוב לי לעזור לכם להכיר את המרכזיים שבהם. אבל לפני כן, תנו לי לספר לכם קצת על המגוון האישי של סיפורים מהלב.

אתם מבינים, סיפורים מהלב הם דבר מיוחד. הם באמת באים מהלב. והלב, כמו שכולנו יודעים, הוא מקום מאד אישי, מאד מיוחד. ולכן, כל אדם יספר את סוג הסיפור שהולם אותו, באופן המיוחד לו, ולפי מה שתואם את ליבו, את נפשו, את ילדיו, את האווירה במשפחה, או את האווירה שהוא מבקש ליצור ולקיים במשפחה.

בסיפורים מהלב אין נכון או לא נכון, וגם אין יצא טוב או לא. מדובר בסיפורים ייחודיים לאותו הרגע שבו הם מסופרים, וזה גם מה שהופך אותם לכל כך מקסימים, ואהובים. אני תמיד משווה סיפורים מהלב אצל אנשים שונים לסוג של תזמורת. לכל נפש יש את הצליל שלה. נפש אחת יכולה להיות חליל הצד העדין, ונפש אחרת יכולה להיות הטרומבון. הסיפורים שכל הורה מספר משקפים את הנפש הייחודית לו.

לספר סיפור (צילום: licker echoroo cc by 2)
לספר סיפור (צילום: licker echoroo cc by 2)

שתי דוגמאות לסיפורים מהלב

כך למשל, בקבוצות הורים שהדרכתי בנושא: כיצד נספר לילדינו סיפורים מהלב, היה אבא שסיפר לילדיו כל בוקר בדרך לגן סיפורי הרפתקאות בהמשכים. הסיפורים היו מלאי תעוזה, מעללים ופעילות, והאב היה כל כך מאושר. הוא אמר לנו בקבוצה:

"כבר הרבה זמן אני עצוב כי אני לא מצליח ביומיום להיות באמת בקשר עם הילדים שלי! אני יוצא מוקדם בבוקר לעבודה, מקפיץ אותם לגן, ואז חוזר מאוחר, לפעמים כשכולם כבר הולכים לישון, לפעמים אפילו אחרי כן… וכבר ממש הרגשתי שאני לא מרגיש אותם יותר! אבל עכשיו, יש לנו את החצי שעה של הנסיעה בבוקר לגן, וזה הזמן שלנו! והוא מלא, וכייפי, ומשמח, והילדים נפרדים ממני בעיניים בורקות, ומחכים להמשך הסיפור שלי… וגם אני מרגיש את השמחה הזו כל היום, איתי."

אם אחרת התחילה לספר סיפור לבנותיה על גמדים קטנים ועל מעשיהם בעיר הפטריות שבה הם גרו. היא יצרה להן "שעת סיפור עם אימא" פעמיים בשבוע, אחר הצהריים, והן ישבו, וסיפרו, ורקדו, וציירו, והציגו את הדמויות, וצחקו, ונהנו נורא ביחד. אם זו סיפרה לקבוצה:

"כבר הרבה זמן אני מרגישה שחסרה לי פעילות איכותית, מיוחדת, משהו שאני והבנות נאהב באמת לעשות יחד. ועכשיו גילינו ופיתחנו משהו שכל כך כיף לנו אתו, וביחד, וזה רק – רק שלנו!"

החופש הגדול כבר כאן, ואין כמו החופש הגדול להתחיל דברים חדשים יחד עם הילדים – לספר סיפור. אז בפעמים הבאות, פעם בשבוע בלי נדר, אשתף אתכם בכל הפנים של סיפורים מהלב: היכן, ומתי, ואיזה, ועם מי… ואשמח מאד לשמוע את תגובותיכם, שאלותיכם ובקשותיכם, כדי שנוכל להתאים סיפורים טובים ויפים מהלב לילדים.
להתראות וכל טוב!
מציפורי של הסיפורים מהלב.

(1587) 0

השיתוף שלך יכול לשנות להורה אחר את היום

שתפו אותנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


המשפחה מתרחבת - לשמור על הזוגיות בזוגיות משתנה

מאת גילית אבטליון: לפני הלידה הראשונה הזוגיות הייתה בעדיפות עליונה, ולאחריה הזוגיות משתנה. הנה כמה עצות כיצד לשמור על הזוגיות

0 (1393)

2. סמכות איננה חפץ

תעודת הוראה אינה בהכרח מבטיחה את סמכות המורה בכיתה. למעשה, היא לגמרה תלויה בהסכמתם של התלמידים לקבל על עצמם את סמכות המורה

1 (2181)

הפצע של הסוס חושף את מה שמעסיק את הילדים

הפציעה של הסוס נוגעת בכל ילד במקום האישי שלו, חושפת בפנינו את הקשיים שמעסיקים אותם, ומאפשרת לנו להציע טיפול בילדים על ידי גילוי דרכי התמודדות שמתאימות להם

0 (1312)