הרשמה

כבר רשומים למערכת?

התחברות

עוד לא רשומים?

שכחתי את הסיסמא

ההרשמה נקלטה בהצלחה!

מוזמנים בינתיים לקרוא את הכתבות שלנו במגזין המומחים.

לקריאה במגזין
העצמה נשית לגיל הרך
מאת מיכל כרמל: הילדים שלנו מקבלים מסרים לגבי תפקיד הנשים והגברים בחברה. כדי לרענן זאת ולטפח העצמה נשית, אפשר לתת לילדים לביים עלילה שהיא חופשית מתפיסות קודמות.
30/03/2016

מאת מיכל כרמל:
מכירים את זה שנסיך מציל נסיכה והם חיים באושר ועושר עד עצם היום הזה? ומכירים את זה שנסיכה מצילה את עצמה וחוזרת לחיים שלה כאילו כלום? לא? ברור שלא, איזה נסיכה פתטית וחסרת חיים תציל את עצמה? מה, אין לה חברים בנים? מה היא לסבית? מה הבעיה שלה?

הנסיכה שמחכה לנסיך

הגיבורה באגדות היא יפה וקוקטית, לא אישה של הרבה מילים, פסיבית ונואשת שזקוקה לנסיך אמיץ כדי שיהפוך את הקערה על פיה ויבטיח לה חיי אושר ורווחה כלכלית. אגדות שמביאות קול אחר, שמציעות אלטרנטיבה, נחשבות "אגדות פמיניסטיות" וישר מקבלות תו תקן של מתחכמות שלא עושות שחי, כי למה להיות קטנוניים? הוא הגיע, השקיע, הציל אותך מחיי בדידות ומוחלשות כלכלית, במינימום תחייכי ותעמידי איזה סיר על הכיריים.

שלגיה מחכה לנסיך שיפקח את עיניה
שלגיה מחכה לנסיך שיפקח את עיניה (Flickr, Tilaweed, cc by-nc 2.0)

אז מה הפלא שאמה הבת המתוקה והלא מוחלשת שלי רוצה להתחפש לאלזה – דמות שאין לה כלים להתמודד עם קושי, כי אבא שלה אמר לה לשמור בסוד את הכוח שלה ואמא שלה לא פצתה פה כל הסרט. היא ביקשה גם שאקנה תחפושת של ספיידרמן שיהיה לבנים כשיבואו לפליי דייט. כשהבן המיוחל מגיע ומספר בהתלהבות על חוג ג'ודו, אמה מייד שואלת מתי אני כבר רושמת אותה לשיעור בלט. אני, בשארית כוחות הג'נדר-על שלי, מציעה שילכו יחד לנסות חוג ג'ודו ושניהם פורצים בצחוק מתגלגל עד שעפות להם חתיכות חביתה מהפה, "איזו אמא מצחיקולה".

אני מגזימה? נכון. מהפכות התרחשו רק איפה שהגזימו. כי כדי לבחור צריך להכיר את האוטומט ואז להכיר את האלטרנטיבה. אחרת זו לא בחירה, זה רק הרגל.

 

סרט אלטרנטיבי בבימוי הילדים

איך עושים את זה בלי לחפור? מצלמים עם הילדים סרט!

פעם פעם חיו להם נסיך ונסיכה, היא נקלעה לצרה, הוא הציל אותה ברגע האחרון וזכה בהכרת תודה (חכו עם הנשיקה, זה לפוסט אחר). עכשיו הפוך, נסיך ונסיכה, הוא נופל קורבן למזימה נוראה, היא מגייסת את המוח החריף שלה ואת כוחות העל שלה, מצילה אותו וזוכה בחבר אמת.

הילדים יוכלו יחד להציע איך הנסיכה תציל את הנסיך – באלו קשיים היא תיתקל בדרך ואיך היא תוכל לגבור להם? אולי במהלך מהפכני הנסיכה תיקלע לצרה ותצליח להיחלץ בכוחות עצמה ובדרך חזרה לארמון היא תפגוש את הנסיך שבדיוק היה בדרך אליה – "איזה קטע שאתה פה אתה לא מאמין מה עברתי", "איזה קטע שאת פה בדיוק הייתי בדרך אלייך, את כזו גיבורה, אני משוגע עלייך".

אמא חזקה מאבא

ילדים גדולים יותר אפשר לשאול איך בן רץ ואיך בת רצה ואז לצפות יחד איתם בסרטון הגאוני הבא:

לשאול מתי הפסקנו לרוץ כמו בני אדם והתחלנו לרוץ כמו בנות? אלו נשים אנחנו מעריכים? מדוע? אלו כוחות-על יש להן? ואלו גברים אנחנו מעריכים? מה אמא עושה הכי טוב? ומה אבא? זה מציאותי או דמיוני? אפשר גם הפוך? במה אני טוב ובמה פחות? מתי אני חזק ומתי חלש ואיך אני מתגבר?

אתמול היינו אצל חברים, יש להם שתי בנות ובן ועוד תינוק בדרך. אמרתי לילדה, "איזה יופי! כשתעשו הבנים על הבנות זה יהיה כוחות!" יש לי כל כך הרבה ביקורת על עצמי על המשפט העילג הזה… הילדה ענתה לי: "זה אף פעם לא יהיה כוחות" וכל השדים שלי התחילו להתעורר מהמחשכים – "זה לא יהיה כוחות כי אני יותר חזקה מגיא ואמא יותר חזקה מאבא". טו-שה!

(2412) 0

השיתוף שלך יכול לשנות להורה אחר את היום

שתפו אותנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


מה זה הורימוס בשלושה שקפים

השפעתם של ההורים על ילדיהם היא מכרעת. בהורימוס חשבנו על הקשר בין הורים לילדים, ופרקנו אותו למיומנויות. לכל מיומנות פיתחנו אימון ובו מספר שלבים של התבוננות ותרגול. האימון בהורימוס מגיע אל ההורים במקום ובזמן הנוח להם, לתרגול אישי או כעזר הדרכה למטפלים.

0 (2100)

איך לבקש מהילדים לכבות את המחשב, ושזה גם יקרה?

אימון בנחישות יסייע להציג את הבקשות שלנו מהילדים, במצבים של חוסר הסכמה. נחישות נדרשת כשקשה, והיא מאפשרת לילדים להפנים חוקים וגבולות ללא מאבקי כוח

0 (3142)

אל תמהרו "לסדר" את התינוק - הוא צריך להתנסות, ללמוד ולחוות הצלחה

גם אם נראה שהכי נכון זה להתערב, לעזור לתינוק להתהפך או לסדר את מצבו, הרי לטווח הרחוק זה רק מעכב את התפתחותו. אם יש הכרח לעזור, העזרה צריכה להדגים לתינוק את דרך הביצוע של הפעולה, ולא לפתור עבורו את הקושי

0 (2322)