הרשמה

כבר רשומים למערכת?

התחברות

עוד לא רשומים?

שכחתי את הסיסמא

ההרשמה נקלטה בהצלחה!

מוזמנים בינתיים לקרוא את הכתבות שלנו במגזין המומחים.

לקריאה במגזין
האם להוציא תינוק מהשגרה בגלל ארוחת חג?
אפשר לצאת מהשגרה עם תינוק בארוחת החג, אבל עם תכנון מוקדם - ובעיקר - לפעול על פי האינסטינקט ההורי שלכם, שכל כך מכיר ויודע מה נכון לתינוקכם
29/09/2016

האם להוציא תינוק מהשגרה בגלל ארוחת חג? שאלה שאימהות שואלות אותי לא מעט בסדנה …
אולי כדאי להישאר עם התינוק בבית בחג רק כדי לא להוציא אותו מהשגרה? ובאותו הקשר עולות שאלות נוספות הקשורות לשגרה: האם, מתי וכיצד להתחיל בסדר יום לתינוק?
אז אעשה לכם סדר….

שגרה זה חשוב (אבל…)
שמירה על שגרה חשובה ונכונה לרבים מאיתנו. תינוקות וילדים אוהבים שדברים חוזרים על עצמם. הסיבה לכך היא, שזה נותן להם ביטחון, מכיוון שהם יודעים מה הולך לקרות. למשל, טקס סדר הפעולות לפני השינה, שחוזר על עצמו כל ערב: מקלחת, אוכל, סיפור ושינה.

לרוב האימהות שנמצאות בחופשת לידה קשה ליצור סדר יום. הסיבה לכך היא, שכל יום שונה מהיום שלמחרת ומהיום שקדם לו, ובצדק. האמת, שכדאי גם ליהנות מהתקופה הלא שגרתית הזאת. לעומת זאת, למטפלות ולגנים מאד קל להכניס סדר יום לתינוק, כי זו העבודה שלהם, וסדר היום מאד מובנה.
בנוסף, יש תינוקות ש"דורשים" מההורים סדר יום. אם ההורה לא קשוב מספיק, הוא עלול לפספס תוכניות שתכנן, כגון אמבטיה או סיפור, מהסיבה שהתינוק פשוט לא מחזיק מעמד, ונרדם לפני.

לצאת מהשגרה עם תינוק בארוחת החג (צילום: flickr-aaron-goodman-cc-nd2)
לצאת מהשגרה עם תינוק בארוחת החג (צילום: flickr-aaron-goodman-cc-nd2)

.
יחד עם זאת, זכרו, ששיגרה יש לרובינו ברוב החיים, ולפעמים כדאי ליהנות מהחוסר "סדר", ולעשות כל אחד מה שנכון לו בתקופה הזו. תינוק לא מגיע עם ספר הוראות וכדאי לזרום עם מה שמתאים לך כהורה, בשילוב עם התנאים שהתינוק מציב. בסופו של דבר נכנסים לשגרה, כל אחד בזמן שנכון לו.
לפעמים צצים אירועים בשגרת החיים, כגון חגים ואירועים משפחתיים, ואז מתחילות המחשבות: איך התינוק הולך להשתלב בכל זה אחרי שהוא כבר רגיל להירדם בשעה ספציפית, במיטה שלו ובתנאים מסוימים?

זה בסדר לצאת מהשגרה
אז הורים יקרים, זה בסדר לפעמים לצאת מהשגרה ולא כדאי שתפספסו אירועים חשובים רק בגלל חשש. עם זאת, בהחלט נכון לחשוב מראש איך להקל עליכם, על התינוק ועל הסביבה, כדי בכל זאת לשמור את הקיים.

לדוגמה: לארוחת חג ערב ראש השנה הבא עלינו לטובה, תגיעו מצוידים במנשא, בעגלה, ותהיו קשובים לצרכי תינוקכם ולעצמכם. הרבה פעמים התינוק עובר במשפחה מיד ליד וכולו חיוכים והתלהבות, וכולם מסביב מרוצים ושמחים. אבל אתם אלו שיודעים מה הגבול של התינוק, ומתי כדאי לעצור את הגירויים ולעבור איתו לחדר שקט למספר דקות. נסו רגע לפני שהוא עובר לצרחות, להרדים אותו ברוגע, ולחזור לשולחן החג וליהנות מהארוחה.

בנוסף, קחו בחשבון הערות מסביב שעלולים לגרום לכם להרגיש "הורים לחוצים" כמו: "הוא לא נראה עייף בכלל….", "מה הלחץ…" וכדומה. השתדלו לסנן את הרעשים האלו, שכמובן באים רק ממקום טוב, אבל ממקום שאינו מכיר אתכם ואת התינוק. פעלו על פי האינסטינקט ההורי שלכם, שכל כך מכיר ויודע מה נכון לתינוקכם.

חג שמח ושנה טובה

(1711) 0

השיתוף שלך יכול לשנות להורה אחר את היום

שתפו אותנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


חלוקת מדליות לרגל סיום החופש הגדול

המשאית של המדליות מתקדמת, והנה אנחנו מגיעים לסוף החופש הגדול! חלוקת מדליות להורים המצטיינים של החופש הגדול, עם הפתעה בקו הגמר: המנצחים הגדולים - סבא וסבתא

0 (1539)

חופש (או חופשה?) בחינוך הביתי

כן, אנחנו תמיד בחופש. חינוך ביתי זו בחירה מלאה וטובה שלי, שבאה מאיכות נוכחת של חופש. כי יש לנו גם זכות, גם יכולת וגם כובד אחריות לבחור עבורנו ועבור ילדינו

0 (1624)

כתובת הזעקה האילמת בחורבות בית הנערה

הכתובת הזו מוענה לנו המבוגרים, אבל היא נכתבה בדומיית הלילה, בבית הנערה - בלב ממלכת הנוער, במקום שאין סיכוי שמבוגר יעבור באקראי ויקרא את הכתוב

0 (2050)