הרשמה

כבר רשומים למערכת?

התחברות

עוד לא רשומים?

שכחתי את הסיסמא

ההרשמה נקלטה בהצלחה!

מוזמנים בינתיים לקרוא את הכתבות שלנו במגזין המומחים.

לקריאה במגזין
חבר, אתה עוזר
התבוננות על היחסים בין בעלי חיים משפחתיים לבין הילדים, יכולה ללמד אתכם רבות על הקשיים והתחושות של ילדכם ולעזור לו לפתח ביטחון.
29/02/2016
מטפלת בעזרת בעלי חיים

"אמא, בחושך ניצה מפחדת שתבוא רוח חזקה. אז אני שומר עליה". כך אמר לי עומר, בני הצעיר, בן 5. הוא דיבר על הכלבה שלנו. לעומר יש טקס קבוע בערב בו הוא בוחר לו בובות לישון איתן ובאחד הערבים השבוע הוא ביקש שאעזור לו להוציא את כל הבובות ולפנות מקום לניצה.

ילד מחבק כלב במיטה
בעלי חיים וילדים (צילום: איילת אלקיים)

הוא אירגן לה מקום על הכרית לידו והכניס אותה תחת השמיכה. הם שכבו יחד במיטה ועומר הסביר לה שלא צריך לפחד – הרוח בחוץ ובבית אין רוח. הוא הסביר לה שאמא תספר סיפור ואז הם יתחבקו וישנו ביחד. הוא אמר לה שאם היא מפחדת בלילה, היא יכולה להעיר אותו.

כאמא וכמטפלת רגשית בעזרת בעלי חיים, שמתבוננת על התהליך מהצד, אני יכולה רק ללמוד. ראשית, אני שומעת את הפחדים של עומר, אותם הוא מתבייש לבטא בקול רם או לא ממש יודע כיצד לעשות זאת בהתייחס לעצמו (התנהגות אופיינית מאוד לגילו). אני מרגישה את הפחד שלו, אבל גם את הביטחון שהוא מרגיש בתוך הבית והידיעה שיש מי שיעזור לו באמצע הלילה. העובדה שהוא אומר לכלבה "תעירי אותי", מעיד על כך שהוא יודע שאפשר לפנות אלינו בלילה, אם יש צורך.

כאשר אנחנו עוזרים למישהו אחר, זה מעצים ומחזק גם אותנו. בכך שהוא עוזר לניצה הכלבה, עומד למעשה מחזק את עצמו ואת הביטחון שלו בתוך הבית.

יש לי טיפ עבור כל מי שמגדל בעל חיים: היעזרו בבעל החיים שלכם כדי להעצים את הילדים. בעלי החיים יכול לשמור על הילד ("שוקי יישן לידך וישמור עליך") והילד יכול לשמור על בעלי החיים. כך או כך, הילד יקבל ביטחון והעצמה אישית.

לא חייבים את הכלב במיטה. אפשר גם לשים את הכרית של הכלב ליד המיטה של הילד. אפילו אוגר בכלוב ליד המיטה, יכול להעניק את אותו ביטחון.

(2166) 0

השיתוף שלך יכול לשנות להורה אחר את היום

שתפו אותנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


הריב והמכתב - סיפור על אמא ובת

לפעמים אנחנו לא יודעים מה מחולל את השינוי, כמו במקרה של גליה ונעמה שהחל בריב והסתיים במכתב: "היא כתבה לי איזו אמא נפלאה אני בשבילה והודתה לי על כל הדברים"

1 (2897)

איך להקשיב לילדים?

פעמים רבות אנחנו מקשיבים לילדים שלנו תוך כדי שאנחנו עסוקים. באימון זה נתבונן על הרגלי ההקשבה שלנו ונלמד כמה חשוב להיות פנויים ולהקשיב.

0 (2826)

מה לעשות כשלא זוכים לשיתוף פעולה בעת דו שיח ?

את באינטראקציה של דו שיח וחשה ששום דבר לא זורם באמת. בחינת הצרכים הבסיסיים, שלנו ושל זולתנו, תשפיע ותשפר את ההתנהלות שלנו עם כל אחת ואחד גם במשפחה וגם מחוצה לה

0 (1277)