הרשמה

כבר רשומים למערכת?

התחברות

עוד לא רשומים?

שכחתי את הסיסמא

ההרשמה נקלטה בהצלחה!

מוזמנים בינתיים לקרוא את הכתבות שלנו במגזין המומחים.

לקריאה במגזין
לפתח אמפתיה באמצעות טיפול בבעלי החיים
ניתן לנצל את החופש על מנת לפתח אמפתיה אצל ילידנו. הטיפול בבעלי חיים משפר את היכולת של הילד לראות ולהכיר בצרכים של האחר, ובכך לפתח אמפתיה מצידו גם כלפי אנשים
02/08/2016
מטפלת בעזרת בעלי חיים

בעלי החיים יכולים לעזור לנו לפתח אמפתיה אצל ילדים בכל גיל. ילדים מטבעם חושבים רק על עצמם. בגיל שנתיים הם רוצים לעשות הכול לבד ולא מעניין אותם שאנחנו ממהרים לעבודה. בגיל 14 הם צריכים להגיע לקניון "עכשיו!", ולא מעניין אותם אם לנו היו תכוניות אחרות. אומנם יכולת אמפתיה נרכשת כבר בגיל עשר, אבל בגיל ההתבגרות יש רגרסיה באמפתיה, וחזרה לתפיסת העצמי במרכז כמו בגיל שנתיים.

בעזרת חיות המחמד בבית אתם יכולים לעזור לילדים שלכם לפתח אמפתיה. אם אין לכם בעל חיים בבית אפשר להיעזר בבעלי החיים שסביבנו, בטבע העירוני, כמו ציפורים, חתולים ואפילו נמלים.

.

לפתח אמפתיה באמצעות התייחסות לצורך של האחר 

אם יש לכם חיית מחמד בבית תנו לילדים אחריות. לכל אחד לפי הגיל והיכולת שלו. כבר מגיל שנתיים שלוש ילד יכול להיות אחראי, כמובן בהשגחה שלכם, למלא את כלי המים או לתת אוכל לחיית המחמד בבית. אפשר ללמד את הילד שבכל פעם לפני שהוא יושב לאכול הוא צריך לוודא שגם לבעל החיים יש אוכל ומים. בדרך כזאת אנחנו מלמדים את הילד לקשר את הפעולה שלו לצרכים של האחר. אם אני מרגיש רעב ייתכן שגם בעל החיים מרגיש רעב, ואני מקדיש רגע מזמני כדי לדאוג לו, לפני שאני ממלא את הצרכים שלו.

ילדים בוגרים יותר יכולים להיות אחראים על טיול עם כלב, ניקוי ארגז החול של החתול או הכלוב של האוגר. אם יש בבית מספר ילדים, אפשר לחלק את האחריות ביניהם, ואף להעצים את הגדול בכך שילמד את הקטן איך לטפל בחיית המחמד.

.

הנתינה משפרת את ההכרה באחר

מי שאין לו חיית מחמד בבית, יכול להיעזר במגוון בעלי החיים שיש בסביבתנו. בימים הקיץ החמים אפשר ללמד את הילדים להשאיר קערת מים לחתולי הרחוב או לציפורים בגינה. בימי החורף אפשר לבנות מקופסת קרטון מסתור לחתולים מפני הגשם. כבר מגיל תשע או עשר ילד יכול לשמש בייביסיטר לכלב של שכנים, ובתנאי שהכלב מתאים באופיו לגיל וליכולות של הילד. בדרך זאת הילד גם נותן מעצמו לכלב וגם מרוויח כסף משלו.

האושר של הילד כשהוא רואה חתול שותה מקערת המים שהשאיר מעודד אותו להמשיך ולתת מעצמו לאחר. הנתינה משפרת את היכולת של הילד לראות ולהכיר בצרכים של האחר ובכך מעצימה את האמפתיה שלו גם כלפי בני גילו, הצוות החינוכי או ההורים.

לפתח אמפתיה באמצעות הכרה בצרכים של האחר (צילום: flickr, curt mills, cc by nc2)
לפתח אמפתיה באמצעות הכרה בצרכים של האחר (צילום: flickr, curt mills, cc by nc2)
(1661) 0

השיתוף שלך יכול לשנות להורה אחר את היום

שתפו אותנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


הבלגה מתוך עוצמה

האתגר בהבלגה הוא בהפרדה בין הרגש לבין התגובה. אני מאוד מאוד כועס על מה שקרה, ובכל זאת, אני גם לא מתעלם וגם לא מגיב מתוך הכעס. התגובה האפקטיבית תהיה מתוך שיקול דעת

0 (1401)

שינה של תינוקות וילדים – טעויות נפוצות ומידע על קצה המזלג

איכות שינה של תינוקות משפיעה על התפתחותם, ולכן חשוב שתינוקות יירדמו בטוב וישנו טוב. רעש, מסכי טלוויזיה, שידול לשינה וריב על שינה, הן הטעויות הנפוצות

0 (1650)

מי לא רוצה לקום בבוקר לקול ציוץ הציפורים?

גוזלים ואפרוחים שהגיעו לבית החולים לחיות בר נזקקו לטיפול 24/7 אצלי בבית. הכול היה נפלא עם ציוץ הציפורים, עד שהגיע החופש הגדול

0 (1378)