הרשמה

כבר רשומים למערכת?

התחברות

עוד לא רשומים?

שכחתי את הסיסמא

ההרשמה נקלטה בהצלחה!

מוזמנים בינתיים לקרוא את הכתבות שלנו במגזין המומחים.

לקריאה במגזין
המשיכה המגנטית של משחקי וידאו במיוחד לילדים עם הפרעת קשב
ילדים עם הפרעת קשב אוהבים משחקי וידאו, כיוון שהם מספקים משימות מאתגרות עם משוב ברור, ללא שיפוט ועם יכולת לתקן. תפקיד ההורים לשמור על איזון ושימוש סביר בהם
13/11/2016

ילדים עם הפרעת קשב אוהבים משחקי וידאו. המשחקים הם יותר מסתם התאהבות, זאת אובססיה עבור ילדים רבים, ומקור של תסכול יומיומי עבור הוריהם, שנלחמים כנגד השימוש המוגזם של ילדיהם.

מדוע ילדים עם הפרעת קשב משחקים זמן רב במשחקי וידאו?
המשחקים מספקים משוב ברור, כאן ועכשיו. המשחקים יודעים מה נכון ומה לא נכון, ובאופן מיידי. כמו כן, הם רשאים להתאמן, עושים את אותו הדבר פעם אחר פעם, עד שהם מגיעים למטרה, ואין אף אחד שם שישפוט אותם. בגלל הכישלונות האישיים, הם לומדים איך להתמודד עם תסכול וכישלון ללא מבוכה.

משחקי וידאו בנויים כך שהם מפעילים את מירב החושים – יש להם צליל או מוזיקה, גירויים חזותיים וחוויית משתמש אטרקטיבית, בדיוק כפי שילדים אוהבים, בפרט ילדים עם הפרעת קשב.

משחקי הרשת מאפשרים לילדים להתנתק ולגלות דברים בכוחות עצמם. לא תמיד יש כללים ברורים, משימות ספציפיות, או מטרות. ילדים יכולים לבחור מה שהם רוצים לעשות בלי שיפוטיות.

משחקי וידאו: הרפתקה עם משוב ברור ואפשרות לבצע שנית (צילום: pixabay)
משחקי וידאו: הרפתקה עם משוב ברור ואפשרות לבצע שנית (צילום: pixabay)

.
כאשר הילד טועה, זה לא עניין גדול – וזה מאוד משמעותי לילדים עם הפרעת קשב, אשר לרוב סובלים מהערכה עצמית נמוכה ומרגישים רע על חוסר הצלחתם בבית הספר. אם אתם עושים טעות, אפשר פשוט לתקן אותה. זה עוזר לפתח גמישות.

בנוסף, פעמים רבות זוהי דרך ליצור קשר עם ילדים אחרים, כאשר יש להם נושא שיחה משותף. נזכור, כי פעמים רבות היחסים החברתיים בסביבה הטבעית (הממשית) מורכבים ומאתגרים. החברים למשחק המחשב יכולים לעזור לשחקנים להתקדם במשחק, ובכך לשפר את מצבם החברתי בעולם האמיתי.

איזון במשחקי וידאו ומחשב
זוהי העבודה של ההורה – לעזור לילדים ללמוד להשתמש במשחקי המחשב באופן מתאים ונכון. הדבר החשוב ביותר הוא איזון בין פעילויות חברתיות שונות, כאשר משחקי המחשב הם רק חלק מהאיזון הנדרש. ילדים צריכים לשחק בחוץ, להתרוצץ עם ילדים כמותם, לעשות דברים יצירתיים, ולהיות מעורבים גם במשחק שאינו מובנה. כהורים, עלינו לעודד וליצור את התנאים לכך.

כיצד לאכוף את ההגבלות?
ילדים עם הפרעת קשב מתקשים לקבל את הגבולות ואת הצורך לשימוש במינון מותאם. קושי זה יוצר עימותים על בסיס קבוע. על מנת לשנות זאת הנה מספר הצעות:
1. קביעת מסגרת זמן ברורה ובלתי מתפשרת – צרו כללים ברורים מתי משחקים, כמה זמן ביום מותר לשחק, מה נדרש לבצע לפני שמשחקים.
2. הדרגתיות – חשוב לבנות את תוכנית המניעה בצורה הדרגתית, במנות קטנות המותאמות לילד ויכולות לעודד שינוי.
3. מעקב ובקרה – שום שינוי לא חל אם אין מעקב ובקרה. עלינו לדעת לבדוק את העמידה בכללים. כאשר יש חריגה, עלינו להשתמש בדרכים על מנת לגרום לכך (מבחינה טכנולוגית יש הרבה אפשרויות להגבלות על המשחקים). ייתכן שיהיה על ההורים להשתמש בבקרת הורים על טלפונים סלולריים וטאבלטים, כמו אפליקציית זמן מסך ועוד.
4. חיזוקים חיובים – תמיד חשוב להדגיש את העשייה החיובית, את ההצלחה ולתת לכך מקום ראוי.

(1378) 0

השיתוף שלך יכול לשנות להורה אחר את היום

שתפו אותנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


מצבים דחופים ברפואת ילדים (ב') – הרעלות וחבלות

אחד מסדרת מאמרים בהם תיאור קצר של מצבים דחופים ברפואת ילדים, וכלים להורים להחליט מתי צריך להגיע לרופא. והפעם: הרעלות וחבלות

0 (1356)

ענישה גופנית וסמכות חינוכית בעבר ובהווה

האם הורה או מורה רשאים להפעיל ענישה גופנית על ילדים על מנת שאלה יקבלו את סמכותם? בכל מקום, ועד לא מכבר התשובה הייתה כן. כדאי להכיר את מורכבות הסוגיה

2 (2409)

כשאמא מאחרת לאסוף מהגן, ועוד בגלל גורת צבוע חולה

אכן קרה שאיחרתי לאסוף מהגן את מאיה בגלל הטיפול בגורת הצבועים. אתם יכולים לתאר לעצמכם שבאותו היום הייתי מלאה ברגשות אשם. מאיה לא הבינה מדוע אני כל כך נסערת

0 (1415)