הרשמה

כבר רשומים למערכת?

התחברות

עוד לא רשומים?

שכחתי את הסיסמא

ההרשמה נקלטה בהצלחה!

מוזמנים בינתיים לקרוא את הכתבות שלנו במגזין המומחים.

לקריאה במגזין
אמא, מה זה אורגזמה?
מה זה אורגזמה... חזרתי אחריו כדי למשוך קצת זמן. איך עונים לילד בן שבע וקצת? ומאיפה הוא, שאת לוח הכפל עוד לא יודע, שמע את המילה הזו?
22/08/2016

– "אמא, מה זה אורגזמה?" הגיח לפתע ילד מספר שלוש וזרק את הפצצה לאוויר. הפסקת חשמל, כל החוטים במוח נשרפו. "מה זה מה?" שאלתי בחזרה כדי למשוך זמן ולהבין איך אני יוצאת מהפלונטר הזה. "אורגזמה, אורגזמה" חזר ואמר בקול ברור שלא משתמע לשום כיוון.

– "אורגזמה" חזרתי על המילה באטיות, הברה אחר הבהרה, ועדיין לא מצאתי אף תשובה. איך עונים לילד בן שבע וקצת לשאלה כזו מסובכת? תשאל אם יש אלוהים, זה כבר יותר קל. ולמה אותי אתם שואלים את השאלות האלה, בשביל מה אני מתחזקת עשרים ושתיים שנות נישואין? אה, בשביל לדעת שההגנה הכי טובה זה התקפה. אז התחלתי להתקיף. "מה זאת אומרת אורגזמה? איפה שמעת את המילה הזו?"

מה זה אורגזמה? (צילום: flickr simone cc by nc2)
אמא, מה זה אורגזמה? (צילום: flickr simone cc by nc2)

.

– "שמעתי" חייך חיוך ממזרי העולל הצעיר, שעדין לא יודע את לוח הכפל. אבל אני, אני לא פריירית, הושבתי אותו על הספה, קשרתי לו את הידיים, שמתי סלוטייפ על הפה וכיוונתי נורה על פניו, "עכשיו תגיד לי מאיפה שמעת את המילה הזו…" טוב, לא באמת קשרתי לו את הידיים, רק המשכתי לשאול מאיפה שמע, והוא המשיך להגיד שהוא לא זוכר, אבל שמע, ואני אמרתי שעד שלא ייזכר אני לא עונה לו. הוא לא ייזכר, אין סיכוי שהוא ייזכר, שיעורי בית שנייה אחרי שיוצא מבית ספר הוא לא זוכר, אז מי אמר לו את המילה המורכבת הזו הוא יזכור? וואלה זכר.

– "שמעתי את חברה שלך אומרת שהיה לה ממש כיף, ממש כמו אורגזמה" אח… הילדים האלה, אוזניים לכותל, והחברות האלה שלי, איזה פה יש להן. "אורגזמה זו מילה שמתארת תחושה אחרי שמקיימים יחסי מין" פששש עלי… הייתי גאה על האבן שושן שיצא לי מהפה, וכדי לסגור את כל המשבצת היטב הוספתי: "תחושה טובה".

– "יחסי מין זה מה שעושים בשביל להביא תינוק לעולם?" תודה לאל שעל השיעור הזה לא צריך לחזור שוב. "אז אני עדין לא מבין, מה זה בדיוק התחושה הזו, אם זה רק משהו טוב, למה יש לזה שם כזה מסובך? כמו של הירקות האלה שסבתא קונה בשביל המרק".

– "זה שם שלקוח מיוון העתיקה והוא מתאר פורקן מיני", התחלתי להישמע לעצמי כמו ויקיפדיה,  והבנתי שהסתבכתי קשות כי הילד הפך להיות חיוור. "מה? מפרקים את המין? מה זה לגו?" ורגע לפני שביקש שאדגים לו, התיישבנו יחד על הספה, ועשינו שיעור במיניות לגיל שבע וקצת. הפגנתי ידע נרחב בעולם החי והצומח, תוך שאני אומרת "וככה זה גם אצל בני אדם", ובליבי תחינה, שחרר אותי כבר מהאורגזמה הזו.

זהו, אחרי שעה הגיע הילד לסיפוקו. "הבנתי, זה מתאר משהו כיפי". בא לציון גואל, חשבתי, הבין מה שהבין, העיקר שיעבור לנושא הבא. בערך. כשחזר אבינו מלכנו האידאלי שבגברים, ושאל את הילד שאלה תמה: "נו, איך היה לך היום?" ענה הילד: "כיף. אבא, הייתה לך היום אורגזמה?" מיותר לספר את ההמשך נכון?!

—-

* פרסמתי את הפוסט לראשונה בפברואר 2014 בידיעות השפלה

(1844) 0

השיתוף שלך יכול לשנות להורה אחר את היום

שתפו אותנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


החופש ו"עונשו" - קבלת פנים כאשר ההורים חוזרים מחופשה

לפני שיצאנו לחופשה "דיברתי" עם שוקו ולבן השימפנזים, והבטחתי להם שנחזור מהר ושזה רק לכמה ימים. ידעתי כמובן שאין הם מבינים אך האמנתי שהכל יעבור בשלום

0 (1720)

מישהו לעוץ איתו

הדחף שלנו לייעץ, לבקר או לשפוט עלול ליצור תחושה אצל המתבגרים שאין טעם לגשת אלינו בעת מצוקה. נכון יותר לתרגל הכלה, שתגרום להם להרגיש שיש להם על מי לסמוך

0 (2279)

"עכשיו, הביתה": החלטיות בעת הענקת גבולות

החלטיות מצד ההורים אינה חוסמת את התפתחות הילדים, ואיננה פוגעת ביחסים הקרובים בין ההורים והילדים. להיפך: היא מסייעת להם להתפתח בתוך מרחב מוגדר ומוגן

52 (1242)