הרשמה

כבר רשומים למערכת?

התחברות

עוד לא רשומים?

שכחתי את הסיסמא

ההרשמה נקלטה בהצלחה!

מוזמנים בינתיים לקרוא את הכתבות שלנו במגזין המומחים.

לקריאה במגזין
הפצע של הסוס חושף את מה שמעסיק את הילדים
הפציעה של הסוס נוגעת בכל ילד במקום האישי שלו, חושפת בפנינו את הקשיים שמעסיקים אותם, ומאפשרת לנו להציע טיפול בילדים על ידי גילוי דרכי התמודדות שמתאימות להם
17/01/2017
מטפלת בעזרת בעלי חיים

לאחרונה נפצע אחד הסוסים ברגלו ונזקק לתפרים, לחבישות וטיפול אינטנסיבי. במקום להיות בחוץ עם שאר הסוסים, הוא נשאר בתוך האורווה, כדי למנוע תנועה מיותרת לרגלו הפצועה. עצם היותו בתוך האורווה, מושך את תשומת ליבם של הילדים המטופלים. סביב הפציעה מתפתחות שיחות שונות. הם מתעניינים במה שקרה לו ואיך בדיוק הוא נפצע. הם רוצים ללכת לבדוק את המקום בו נפצע. יחד אנחנו מבררים מה מרגיש מי שנפצע, מה מרגיש מי שצריך להישאר בפנים לבד בעוד כל החברים בחוץ? חלקם מתעניינים מי מטפל בסוס? מתי היה הווטרינר? מי מחליף תחבושות ונותן אנטיביוטיקה? חלקם אף רוצים לקחת חלק בטיפול ולעזור.

לא משנה במה הילד מתעניין, זה מציף ומעלה נושאים מעולמו הפנימי. כך, ההתרחשויות בפינת החי מזמנות פתח לעולם הפנימי של המטופלים ועוזרות לי להבין מה מעסיק אותם. על ידי התעסקות עם הקשיים של הסוס, אני מזמינה את הילדים לעזור לסוס ולהציע לו דרכים לפתרון.   תוך כך, אני מנסה לעזור לילדים במקום שזה פוגש אותם.

הפצע של הסוס מאפשר טיפול בילדים (צילום: אילת אלקים)

הטיפול בשי ובמיקה

שי (שם בדוי), בן 9, הגיע עלי לאחר פרידה של הוריו. אביו גר בעיר אחרת, ובימים שהוא אצלו הוא מנותק מהסביבה הרגילה שלו. שי היה עסוק במה שעושים הסוסים האחרים בזמן שהסוס הפצוע בפנים. מה הוא מפסיד כשהוא לא נמצא עם החברים. הוא דיבר על כך שהסוס מרגיש מנותק, שהסוס מרגיש, שאם הוא לא בחוץ אז שוכחים אותו ומתכננים דברים בלעדיו. יחד חשבנו על הנושא והוא החליט ללכת לצפות בסוסים האחרים ולעדכן את הסוס הפצוע. הוא העלה פחדים שלו עצמו, שבימים שהוא אצל אביו הוא מרגיש מנותק וחושש שהחברים שלו שוכחים אותו. בהמשך המפגשים, שי הציע לקבוע עם החברים מפגש ביום קבוע שהוא אצל אמא . המפגש השבועי נתן לו ביטחון במקום שלו, גם כשהוא לא עם החברים.

מיקה (שם בדוי) בת 5 הגיעה עלי בגלל קשיים גדולים בפרידה מאמה, בגן ובמקומות אחרים. מיקה אמרה שהסוס עצוב. כשניסיתי לברר למה הוא עצוב היא אמרה: "הוא עצוב כי אמא שלו לא כאן". פתחנו שיחה סביב הנושא, איפה אמא? מה היא עושה כשהיא לא כאן? מתי נשארים בלי אמא? מיקה העלתה את הקשיים שלה מהגן. קשה לה מאוד להיפרד, למרות שהיא אוהבת להיות בגן ומאוד נהנית שם. בהתחלה היא טענה, שצריך להביא לסוס את אמא שלו. היא החליטה מתוך שאר הסוסים מי אמא שלו וביקשה שנכניס אותה גם לאורווה.

בהמשך, שוחחנו על הצרכים של האמא. לאמא סוסה לא נעים להיות כל היום באורווה, היא צריכה להסתובב בחוץ ולהיות עם החברים שלה. התחלנו לחשוב מה יכול לעזור לסוס להיות לבד בפנים, ומיקה הציעה שתהיה לו תמונה של אמא. היא ציירה לו את האמא על דף גדול ותלינו על השער של האורווה שלו. בפגישה הבאה היא התעניינה איך הסוס מרגיש ועדכנתי אותה שיותר טוב. היא ראתה את הסוס מסתכל על התמונה והציעה, שגם היא תקח תמונה של אמא לגן בתיק. האפשרות שניתנה לה בזמן שהותה בגן לגשת לתמונה, הקלה מאוד על פרידות הבוקר. מיקה העלתה צורך ליותר קרבה לאמא שלה.

המפגש עם בעלי החיים מאפשר לילדים מקום בטוח להתמודד עם הקשיים שלהם. הילדים עושים השלכה של עולמם הרגשי על בעלי החיים. סיטואציות שקורות בפינת החי נוגעות בכל ילד במקום האישי שלו, ובהתמודדויות האישיות שלו. דרך החוויה, אני עוזרת לילדים להציף את הקשיים שלהם ולגלות את הדרך המתאימה להם להתמודד עם אותם קשיים.

(1313) 0

השיתוף שלך יכול לשנות להורה אחר את היום

שתפו אותנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


המשפחה מתרחבת - לשמור על הזוגיות בזוגיות משתנה

מאת גילית אבטליון: לפני הלידה הראשונה הזוגיות הייתה בעדיפות עליונה, ולאחריה הזוגיות משתנה. הנה כמה עצות כיצד לשמור על הזוגיות

0 (1396)

תפקודים ניהוליים והפרעות קשב – מי ינהל את המנהל?

תפקודים ניהוליים במוח משולים למנצח בתזמורת. מדובר ביכולות כגון תכנון, בחירה, ארגון ועיבוד. אפשר לעזור לילד לפתח את המנצח הפנימי ולנצח את המציאות המורכבות

0 (1689)

להסתדר בסדר – כיצד לסייע לילדים עם קשיי קשב וריכוז

סדר ראשון, חג שני, שוב ושוב מפגש משפחתי. ילדים עם קשיי קשב מתקשים בישיבה ממושכת כאשר סביבם גירויים, ריחות ואנשים לא מוכרים. צרור עצות כיצד לעבור זאת בשלום

0 (1257)