הרשמה

כבר רשומים למערכת?

התחברות

עוד לא רשומים?

שכחתי את הסיסמא

ההרשמה נקלטה בהצלחה!

מוזמנים בינתיים לקרוא את הכתבות שלנו במגזין המומחים.

לקריאה במגזין
לג בעומר – איך לדאוג לילדים בזמן המדורות
תרבות הבילוי שהתפתחה לצד מנהגי לג בעומר אצל ילדים ובני נוער אשר יוצאים למדורה קבוצתית ללא נוכחות הורים, ומספר עצות להורים כיצד לשמור על הילדים בזמן המדורות
23/05/2016
יועץ ארגוני ומנחה קבוצות

ל"ג בעומר הוא חג שעל מקורותיו דנים עד היום. אני אתעמק בתרבות הבילוי שהתפתחה לצד מנהגי החג שילדינו מאמצים וממשיכים לפתח. המידע מכוון לאותם הורים לילדים ובני נוער אשר יוצאים למדורה קבוצתית ללא נוכחות הורים. חשוב שתדעו- ל"ג בעומר- איך לדאוג לילדים בזמן המדורות.

הנחת המוצא היא שבערב ל"ג בעומר מופנה הקשב של המשטרה והסיור העירוני לבטיחותם של הילדים ובני הנוער ופחות לעיסוק באכיפה. ברוב הקבוצות מסביב למדורה נמצא שהם מכינים על האש (בשר ותפוחי אדמה) וסוגי שתייה; משתייה קלה, ברוב הקבוצות, עד לבקבוקי אלכוהול 40% כמו וודקה לצד משקאות מעוררים בחלק מן הקבוצות. כמובן שגם מקומן של הנרגילות והסיגריות אינו נפקד בחלק מן הקבוצות. ברוב המדורות נשמר הסדר.

סוג נוסף של התקבצות בחבורה גדולה היא מסיבת שטח מסביב למדורה. המסיבות הללו מתקיימות בפאתי האזור המיושב וכוללות מדורה גדולה ומוסיקה בעצמת קול עצומה. כמובן שגם שם אנו יכולים למצוא את המגוון של אלכוהול, כלי עישון וסמים. נדגיש שלא מדובר בתופעות חריגות מבילויי סוף השבוע אלא שמספר המשתתפים גדול בהרבה ולכן מתבקשת תשומת לב יתרה. כמובן שרוב רובן של המדורות מסתיים בשלום. עם זאת זה תפקידינו כהורים הוא לשמור על הילדים וללמד אותם להיות אחראים, ולכן חשוב נדע איך לדאוג להם בזמן המדורות. איך נעשה זאת? אני רוצה לתת להורים מספר עצות מה כדאי לעשות.

 ל"ג בעומר- איך לדאוג לילדים בזמן המדורות

ל"ג בעומר- איך לדאוג לילדים בזמן המדורות
  • לבקר במדורה -כל הורה שיכול שיעשה סיבוב לילי ויבקר במדורה, אפילו מבלי שיבחינו בו – רק בשביל לראות מה קורה בסביבת המדורה.
  • לברר עם הילדים במדויק היכן המדורה – רצוי להגיע איתם לשם לפני על מנת לוודא את המיקום המדויק.
  • להחליף מספרי טלפון עם הורים נוספים על מנת שניתן יהיה להיות בקשר במידת הצורך במשך זמן המדורה.
  • לקבוע עם הילדים התקשרות בנקודות מפתח כמו הגעה, עזיבה או שינוי מקום.
  • לוודא שהנייד שלהם טעון וזמין.
  • להזכיר להם שהם אחראים על עצמם.
  • לרשום את הטלפון של איש קשר בסיירת הורים עירונית (יש סיכוי שהם מכירים גם את פרישת המדורות לפי בתי ספר וכיתות).

והכי חשוב בילוי נעים ובטוח!

(1971) 0

השיתוף שלך יכול לשנות להורה אחר את היום

שתפו אותנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


ענישה גופנית וסמכות חינוכית בעבר ובהווה

האם הורה או מורה רשאים להפעיל ענישה גופנית על ילדים על מנת שאלה יקבלו את סמכותם? בכל מקום, ועד לא מכבר התשובה הייתה כן. כדאי להכיר את מורכבות הסוגיה

1 (2398)

והעיקר לא לפחד כלל

סיפורה של גלי, ילדה בת 11 שפחדה מאוד מכלבים, חושף בפנינו מהו טיפול באמצעות בעלי חיים וכיצד, עם הרבה סבלנות והכוונה, משמשת פינת החי כמרחב בטוח להתמודדות עם כל סוגי הפחדים.

0 (2043)

לדבר מהלב - איך זה שהבנים שלך מספרים לך דברים?

מה הסוד שהבנים שלך מדברים איתך, ויותר משתי מילים? אין סוד. זה טמון בהבנה, שאם אנחנו רוצים שהם ישתפו אותנו חובה עלינו לשתף. יתרה מזאת, עלינו להיות שותפים לשיחה

0 (1368)