הרשמה

כבר רשומים למערכת?

התחברות

עוד לא רשומים?

שכחתי את הסיסמא

ההרשמה נקלטה בהצלחה!

מוזמנים בינתיים לקרוא את הכתבות שלנו במגזין המומחים.

לקריאה במגזין
כיצד נעזור לילדינו לחזור אל שגרת הלימודים
חזרה אל שגרת הלימודים קשה לכל הילדים, ובמיוחד לתלמידים בעלי הפרעות קשב וריכוז. עבורם זוהי התחלה חדשה. הנה מספר עצות להורים ולצוות בית הספר, כיצד לסייע להם במעבר
28/08/2016

חופשת הקיץ בעוד רגע מסתיימת וכולנו נצטרך להיכנס חזרה אל שגרת הלימודים. נכון, קצת מעציב ולא נעים, כי אין כמו להיות עם המשפחה ולחגוג בכיף ובאווירה שמחה. יחד עם זאת אנו גם שמחים לחזור לשגרה. עבור רובנו החזרה לשגרה אינה קלה, ובכל זאת היא מתרחשת בצורה חלקה. אולם לתלמידים בעלי הפרעות קשב וריכוז היא יותר מאתגרת. היא דורשת מאיתנו, הורים ומורים, להתכונן ולבצע פעולות מודעות על מנת להקל עליהם את החזרה לשגרה.

עליכם לדעת שעבור ילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז חזרה מהחופש זו התחלה חדשה. כל מה שנאמר לפני החופש על פי רוב לא נשמר. הם אינם זוכרים כלל, ולכן, חשוב מאוד להתייחס לחזרה ללימודים כאל התחלה חדשה.

אתגר החזרה אל שגרת הלימודים (צילום: flickr lan burt cc by2)
אתגר החזרה אל שגרת הלימודים (צילום: flickr lan burt cc by2)

.

מספר עצות להורים היכולות לסייע לחזור לשגרה בצורה חלקה יותר

1. לא מזיק לדבר גם בתלונות – תנו לילדיכם מקום "להתלונן" ולקטר על סיום החופשה. מותר לכם גם לשתף אותם בתחושותיכם. זאת עוד דרך לתת לילדכם את ההרגשה שאתם איתו ובעבורו. ובנוסף, שדרו לו שזה בסדר להרגיש תחושה "חמוצה". הוא לא לבד!

2. חוזרים לשגרה בהדרגתיות – התחילו את החזרה לשגרה מספר ימים לפני החזרה לבית הספר. החזירו את הילדים לשעות שינה מותאמות, בדקו ששיעורי הבית והעבודות נעשו, ואם לא – זה הזמן לסגור פערים. דברו עם ילדכם על כך שעוד מעט חוזרים לבית הספר, ושוחחו על המשמעויות של החזרה. הכניסו את השגרה הביתה בצורה הדרגתית.

3. רענון חוקי שגרה בבית – עשו מפגש משפחתי ובו חיזרו על חוקי הבית בשגרה: כיצד נראה סדר היום, מחויבויות כגון שיעורי בית, שעות השינה בעת שגרה וכל שאר חוקי הבית בנושא.

4. סייעו בהתארגנות – ידוע שלילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז יש קשיים בהתארגנות. לכן, בעיקר בימים הראשונים, הקפידו לעזור ולסייע להם לארגן את התיק ואת כל הציוד הנלווה. זאת על מנת שהילד יוכל להתחיל את השגרה בצורה חיובית.

.

גם לצוות בית הספר יש מקום משמעותי בתהליך החזרה לשגרה

1. אתה חשוב לנו – ילדים בכלל, וילדים בעלי הפרעות קשב בפרט, מרגשיים צורך לשתף ולספר את חוויותיהם. חשוב לתת להם את המקום הראוי לכך. זאת דרך נוספת לגרום להם להרגיש רצויים ומשמעותיים.

2. רענון נהלים – עבור תלמידים בעלי הפרעות קשב וריכוז, חופשה "מוחקת" את כל מה שכבר נאמר והוסבר. לכן, אין להסתמך על מה שעשיתם בעבר, ונכון לרענן את הכללים מחדש.

3. הדרגתיות מסייעת – חשוב שהחזרה לשגרת הלימודים תעשה בצורה הדרגתית. כדאי להתחיל בחזרה על הנושאים שנלמדו, לעשות בדיקה ידע, ורק אז לגשת ללימוד נושאים חדשים.

זכרו: אמונה, השקעה והתמדה מביאים לשינוי ולהצלחה !

(1502) 0

השיתוף שלך יכול לשנות להורה אחר את היום

שתפו אותנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


2. סמכות איננה חפץ

תעודת הוראה אינה בהכרח מבטיחה את סמכות המורה בכיתה. למעשה, היא לגמרה תלויה בהסכמתם של התלמידים לקבל על עצמם את סמכות המורה

1 (2183)

ענישה גופנית וסמכות חינוכית בעבר ובהווה

האם הורה או מורה רשאים להפעיל ענישה גופנית על ילדים על מנת שאלה יקבלו את סמכותם? בכל מקום, ועד לא מכבר התשובה הייתה כן. כדאי להכיר את מורכבות הסוגיה

1 (2398)

גם וגם: הורות וחופש למימוש עצמי

הורים רבים מתלבטים בין רצונם למימוש עצמי לבין חובותיהם כהורים. עומדים לרשותנו כוחות רבים שיאפשרו לנו לרתום את הקונפליקט ככוח מניע ומועיל בחיבור העמוק לילדים

0 (1214)