הרשמה

כבר רשומים למערכת?

התחברות

עוד לא רשומים?

שכחתי את הסיסמא

ההרשמה נקלטה בהצלחה!

מוזמנים בינתיים לקרוא את הכתבות שלנו במגזין המומחים.

לקריאה במגזין
צחוק הוא בריא!
כל מחקר בריאותי שתבדקו ותקראו תמצאו ותגיעו למסקנה אחת- צחוק הוא בריא! מדובר בפעולה שעוזרת לגוף להתמודד פיזית ורגשית עם מצבים קשים ועוזרת לו להחלים מהר יותר. נכון, זה נשמע קצת מוזר שאם מישהו חולה כל מה שהוא צריך זה קצת לצחוק (או הרבה) אבל האמת היא שזה מאוד עוזר ומועיל. כאמור, צחוק הוא בריא!
31/05/2016

ליצנים רפואיים לדוגמא בבתי חולים נועדו על מנת לשעשע את הילדים ולהצחיק אותם. הסיבה היא גם לגרום להם להרגיש טוב יותר כשהם נמצאים בבית החולים ולא עם החברים שלהם ובבית וגם- כי לצחוק יש באמת את היכולת לגרום להם להרגיש טוב יותר ולשפר גם את מצב הרוח שלהם וגם את מצב הבריאות שלהם.

צחוק הוא בריא! (pixapay)
צחוק הוא בריא! (pixapay)

אז אם הילד שלכם חולה או פצוע או סתם לא מרגיש טוב ועצוב – פשוט תגרמו לו לצחוק!

כאשר הוא יצחק ישתחררו בגופו הורמונים הנקראים אנדורפינים שמועילים לבריאות. בנוסף, דעתו תוסח ממצב בריאותו והוא יתרכז בצחוק ובסיבה לצחוק. הוא לא יחשוב על הכאב ועל הקושי, אלא יתרכז בצחוק. צחוק הוא פעולה פיזית שטובה ללב וגורמת לשרירים רבים לפעול לטובה, כך שילד שמאושפז או חולה זמן רב יכול להפעיל את שריריו בצורה טובה ובריאה על ידי צחוק.

צחוק טוב בריא ללב ולא סתם קוראים לזה 'צחוק מכל הלב'. הצחוק ישחרר את גוף הילד נפשית ופיזית מהמועקות והקשיים ויעזור לו להרגיש טוב יותר באופן מיידי. שמחה, הומור וצחוק מעלים את ההרגשה הטובה הכללית.

איך תגרמו לילד לצחוק בקלות?

  1. ציירו איתו ציורים ואיורים מצחיקים של דמויות משעשעות מהדמיון.
  2. המציאו סיפורים מצחיקים או קראו סיפורים מצחיקים ביחד.
  3. ספרו בדיחות משעשעות.
  4. צחקו איתו בקול רם. צחוק הוא מדבק, וצחוק בקול רם יגרום לכל הסביבה לצחוק ביחד איתכם.
  5. עשו שטויות ביחד, השתטו והשתוללו במידת האפשר העיקר שהילד יוכל להשתחרר ולצחוק.
    גם מגע פיזי כמו דיגדוג יכול לגרום לצחוק אמיתי וטוב.

ילדים כמו מבוגרים אוהבים לצחוק וזה טוב למבוגרים וטוב לילדים – אך לילדים יש פחות חסמים והם צוחקים הרבה יותר בקלות. לא צריך יותר מדי בשביל להצחיק אותם אלא בעיקר לגרום להם להרגיש נח. הצחוק, שהוכח כבריא וטוב יכול להועיל לכל ילד שמרגיש קצת עצוב או מצוברח, בעיקר אם הוא חולה,פצוע או מאושפז רחוק מהבית. הסיטואציה לא נעימה ואף קשה ברוב הפעמים, ולכן חשוב לגרום להם תמיד לצחוק.

קשה לכם לצחוק ולהצחיק? התחילו בחיוך, שמרו על אנרגיות חיוביות. ספקו לילד ספרי קומיקס ובדיחות שישעשעו אותו. תנו לו לצפות בסדרה משעשעת, או הביאו לו ליצן רפואי או מפעיל לילדים שיוכל לשעשע את הילד. כמו שאנחנו דואגים לבריאות הפיזית של ילדינו חשוב לא פחות לשמור על הבריאות הנפשית שלהם, ולכן פשוט הצחיקו אותם. צחוק הוא בריא!

 

 

(2025) 0

השיתוף שלך יכול לשנות להורה אחר את היום

שתפו אותנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


ההשפעה הנשגבת של הורה מודע לעצמו על ילדיו

הילדה בת השנתיים החלה לגמגם במחיצת האם. בירור פנימי שעברה האמא הפך אותה להורה מודע, ועוצמת הגמגום פחתה פלאים. הקשר הנשגב בין הורה לילד מפתיע כל פעם מחדש

0 (1489)

לכל כלל יש יוצא מן הכלל

לא רק נחישות והתמדה יסייעו בידנו לשמור על חוקים וגבולות. לא תאמינו – אבל דווקא גמישות תתרום לא פחות.

2 (2081)

שותי הנבואה

הורים רבים נמצאים בהכחשה בכל הנוגע לאפשרות שילדם המתבגר מנסה שתיית אלכוהול. אבי בורגר מסיירת ההורים מציע לכם בחום להתעורר

0 (2254)