הרשמה

כבר רשומים למערכת?

התחברות

עוד לא רשומים?

שכחתי את הסיסמא

ההרשמה נקלטה בהצלחה!

מוזמנים בינתיים לקרוא את הכתבות שלנו במגזין המומחים.

לקריאה במגזין
מכתב אל מורתי – אנא תראי אותי
מכתב קצר אל מורתי, לרגל פתיחת שנת הלימודים, שאין בו בקשת רחמים וגם לא בקשה לוויתורים ולהקלות. רק בקשה קטנה מורתי, שתראי אותי
05/09/2016

מורתי – אנא תראי אותי

כשאני צועד במסדרון, נתקל בארון והכול נופל ונשבר
זה לא במתכוון למרות שזה קרה כבר בעבר.

כשאני ליד גיל יושב ומבלי משים לה כל דבר מפיל,
כשצילי עם העט משחקת ואני לרגע לא יכול לשבת בשקט
וכשאת מנסה בשיעור להסביר ואני פתאום פורץ בצחוק אדיר

זה לא בגלל שאני רע, מופרע, או סתם חסר תקנה
ואיני מתכוון להוציא לך את הנשמה.

בכל לילה בשנייה שלפני התנומה, אני מבטיח לעצמי שמחר אהיה ממושמע
מתפלל שזה יקרה ואפילו רק לשעה הראשונה.

מורתי, אני יודע כמה קשה לך, פרצופך מעיד על כך
אין לי מרשם קסמים וגם לא טכניקות וכלים
אך בי עדין התקווה שאני יכול לתפקד כשורה.

מורתי, איני מבקש רחמים ולא ויתורים
אני מבקש רק שתאמיני בי!

ואולי תגלי שאני לא רק מפריע, מציק ומיותר
שאני יכול גם לתרום לכל השאר

מורתי תראי אותי (צילום: flickr vlc xla cc by nd2)
מורתי תראי אותי (צילום: flickr vlc xla cc by nd2)

—-

כותב המכתב, שמר ארזי, חווה את הדברים מניסיון אישי. בדברי ההסבר לבלוג שלו בהורימוס הוא כותב:

כנראה תמיד הייתי שונה אך הסביבה לא שמה לב. בהרבה מובנים הייתי "בוגר" לגילי, אולם בדברים אחרים הייתי שונה. למזלי הרע אף פעם לא היית "מופרע". לכן, כנראה, היה קל ונוח לוותר לי ועלי !! בערך מכיתה ב' או ג' התחיל מסע הייסורים שנמשך שנים.
שנים שמעתי שאני "עצלן" אשר "לא מנצל את הפוטנציאל". בדיעבד, הנורא מכל היה חוסר הידיעה של "מה יש לילד?" וההערות של הסביבה ודרך קבלתה. חוסר היכולת שלי להסביר שאני רואה אחרת, שומע אחרת וכנראה גם מבין אחרת, פשוט חיסלו כל חלקה טובה ביכולת שלי לפתח איכות חיים ראויה.
בעזרת אנשים טובים בדרך, הצלחתי (בגיל 22) להבין שאיני אשם וגם לא טיפש. לאחר אבחון ומתן עזרה נכונה הצלחתי לסיים בגרויות וגם שני תארים (בחינוך מיוחד), ושמתי לי למטרה לשמש כפה ועזר לאותם ילדים.

(1616) 0

השיתוף שלך יכול לשנות להורה אחר את היום

שתפו אותנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


ענישה גופנית וסמכות חינוכית – חלק שני

כיצד על המדינה (ועלינו) להתייחס לקבוצות תרבותיות בישראל שענישה גופנית היא חלק מתרבותם הקבוצתית? דעתי שאין בין ענישה גופנית לבין סמכות חינוכית ולא כלום

0 (1881)

סמכות אוהבת – על גבולות לילדים בגיל שבע עד ארבע-עשרה

הענקת גבולות באמצעות אהבה מודעת, ערה, מכילה וסבלנית, היודעת להדריך את הילד לצעוד בהדרגה, בסבלנות, עם הגבולות הנכונים, במהלך בניית הנתיב שלו

0 (1504)

מה שאנו מנגנים זה החיים עצמם (לואי אמסטרונג)

סדנת מוזיקה בכיתה ו' אינה מחייבת ידע קודם, אלא בעיקר רצון להגיע. כך הם מנגנים את החיים. הילדים לומדים, בין השאר, לשתף פעולה ולהשתלב בהרכב מוזיקלי, בהנאה רבה

0 (1652)