אודותיי: המאמרים שלי->
הייתי מורה ומנהל החטיבה העליונה בבית הספר "תיכון חדש" בתל אביב, שם נבטו והתפתחו העקרונות החינוכיים שבהם אני אוחז היום.
לקול שאני רוצה להשמיע בבלוגוספירה של הסמכות, ובכלל בפעילותי החינוכית, ישנם מספר ממדים, שבראש סדר החשיבות שלהם עומדים שלושה:
האחד מנסה לקדם את הרעיון שחיי הילד ושמחתו חשובים מאד כשהם לעצמם, עכשיו, ברגעי ההווה, ושתקופת הילדות איננה רק הכנה לחיים עתידיים מוצלחים של אדם מבוגר.
השני דורש לקדם במידת האפשר את שוויון ההזדמנויות בחינוך לכלל הילדות והילדים שחיים בישראל.
השלישי מבקש לקדם את מעמד החינוך ואת מעמד המחנכים בקרב הציבור בישראל.
היום אני ד"ר לפילוסופיה של החינוך במכללת לוינסקי לחינוך בתל אביב. ספר שכתבתי בנושא הסמכות החינוכית יצא לאור בהוצאת מופ"ת.
המייל של ערן:
erangus@gmail.com
-
מערכת החינוך בפינלנד ותרומתה לחיזוק הסמכות החינוכית החינוך בפינלנד נמצא בראש סדר העדיפויות הלאומי. המורים זוכים לאמון מלא ולעצמאות מקצועית. במצב כזה הסמכות של המורים מתקבלת באופן טבעי על ידי התלמידים והוריהם18/12/2016
-
ענישה גופנית וסמכות חינוכית – חלק שני כיצד על המדינה (ועלינו) להתייחס לקבוצות תרבותיות בישראל שענישה גופנית היא חלק מתרבותם הקבוצתית? דעתי שאין בין ענישה גופנית לבין סמכות חינוכית ולא כלום23/11/2016
-
ענישה גופנית וסמכות חינוכית בעבר ובהווה האם הורה או מורה רשאים להפעיל ענישה גופנית על ילדים על מנת שאלה יקבלו את סמכותם? בכל מקום, ועד לא מכבר התשובה הייתה כן. כדאי להכיר את מורכבות הסוגיה22/11/2016