הרשמה

כבר רשומים למערכת?

התחברות

עוד לא רשומים?

שכחתי את הסיסמא

ההרשמה נקלטה בהצלחה!

מוזמנים בינתיים לקרוא את הכתבות שלנו במגזין המומחים.

לקריאה במגזין
מה אפשר לעשות כשנעלבים מהילדים?
גדעון נעלב מהבת שלו, שמסננת אותו בטלפון. תוך מודעות לגוף, הוא זיהה שהעלבון גורם לו להיות נוקשה, בעיקר בחזה. תרגילי נשימה עזרו לו לרכך את התגובות שלו, כך שהעלבון לא משתלט עליו
15/08/2018
מטפלת וחברת צוות פיתוח הורימוס

לגדעון, אבא של מורן, נמאסו הברוגזים עם הבת שלו. הוא סיפר לי שהיא לא עונה לו לטלפון, הוא מתרגז, ואז הם לא מדברים. אחרי יום-יומיים הוא נרגע אבל כשהיא שוב לא עונה לו, הוא שוב מתרגז ואז הם שוב לא מדברים. וככה נוצר מעגל ברוגז שהוא לא יודע איך לצאת ממנו.

איך אפשר לצאת ממעגל הברוגז בעזרת מודעות לגוף

התמקדנו בתגובה של גדעון. תוך כדי שהוא מספר מה קרה בפעם האחרונה שמורן לא ענתה לו לטלפון. בדקנו מה קורה לו בגוף כשהיא לא עונה.
זיהינו שהוא נעלב ואז הוא מרגיש חנק בגרון.

מצד אחד הוא הופתע ואמר שזה לא הגיוני שהוא נעלב מהבת שלו, ובטח שהוא לא רוצה להיות איתה ברוגז. מצד שני, הוא מכיר את התחושה של החנק, ואמר שזה משתלט עליו. הוא הבין שתחושת העלבון חוסמת את היכולת שלו לתקשר עם הילדה שלו.

נעלב מהבת שלו (flickr, paul moody, cc nc 2)

 

ככל שהעמקנו את תשומת הלב לתחושת החנק הוא למד איך העלבון משתלט עליו והמילים פשוט נתקעות לו בגרון. הוא מבין שהוא נעלב אבל עוד לא יכול להתגבר ולהמשיך לתקשר עם הבת שלו.
הוא שם לב שהעלבון גורם לו להיות נוקשה, פיזית בגוף. הוא הרגיש את הנוקשות בעיקר בחזה. הנוקשות גרמה למעין מאבק כוחות עם הילדה. המשפט "היא לא עונה לי – אני לא עונה לה!" נאמר בראש שוב ושוב והמשיך את ההתחשבנות והנתק.

מה קרה כשהוא למד "לרכך" את הנוקשות?

אנחנו יכולים להשפיע על ההתנהגות שלנו דרך עבודה עם הגוף. גדעון למד לרכך את החזה בעזרת תרגילי נשימות ותשומת לב לאזור. השליטה בנוקשות בחזה אפשרה לו לשלוט בעלבון, ולא להיסחף למצב של ברוגז עם הבת שלו.

מה קרה מאז?
השינוי המשמעותי הוא שהם לא נכנסים ל"ברוגז" וזה מאפשר להם לפתור את הבעיה. הבת שלו עדיין מסננת אותו, אבל התגובה שלו השתנתה. הוא לא הפסיק להיעלב אבל העלבון לא משתלט על התגובה שלו. זה אפשר לו להסביר לה איך הוא מרגיש ולסכם איתה מה לעשות כשחשוב לו שהיא תענה.

(1211) 117

השיתוף שלך יכול לשנות להורה אחר את היום

שתפו אותנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


היכן שמילים נכשלות, מוזיקה מדברת (כריסטיאן אנדרסן)

מוזיקה היא תקשורת וכלי להבעת רגשות. תלמיד אחד שהתעצב לא ידע להסביר מדוע. אז הוא ניגן וניגן... והדמעות זלגו וזלגו... עד שלבסוף הוא העניק לי קריצה וחיוך

0 (1992)

הדיבור המופשט למבוגרים והדיבור החי לילדים

השפעת התמונה על הנפש הינה הדיבור החי. הדיבור מביא בפני הילד אפשרות של הכרה אחרת אשר אינה זמינה לו כאשר מדובר בהסבר מופשט, מוכיח או מסביר

27 (1146)

מכתב לתלמידי: שנה חדשה היי נא ברוכה ובואך לשלום

הביטו וראו קטונתי אתמול, הקיץ עבר ואני כבר גדול, שנה חדשה התחילה היום, היי נא ברוכה ובואך לשלום. בשיר הקסום הזה אני מקבלת את תלמידי

0 (1638)