הרשמה

כבר רשומים למערכת?

התחברות

עוד לא רשומים?

שכחתי את הסיסמא

ההרשמה נקלטה בהצלחה!

מוזמנים בינתיים לקרוא את הכתבות שלנו במגזין המומחים.

לקריאה במגזין
אבא תיקנה לי ממתק – סיפור על הסכמים עם הילדים
פתרון שמתאים בבית אחד, לא בהכרח יתאים בבית שלכם. הסכמים עם הילדים, שאינם מותאמים ליכולות של כל ילדה וילד, עלולים לעורר אצלם תחושת כישלון
17/08/2016
מטפלת וחברת צוות פיתוח הורימוס

במפגש קבוצתי להורים, סיפר לי אחד האבות על מאבקים יומיומיים שיש לו עם דניאל, הילדה שלו, כשהוא בא לקחת אותה מבית הספר: "כל יום היא רוצה לעבור בקיוסק בדרך הביתה לקנות ממתק. כשאני לא מסכים מתחיל ויכוח, היא מתעקשת ללכת לקיוסק ואני מסרב. כשאני נכנע ומסכים אנחנו הולכים לקיוסק וגם שם רבים. היא מבקשת הרבה ממתקים ואני מסכים ממתק אחד".

"אני לא מוכן למאבקים היומיומיים הללו, לא רוצה כל יום סצנות ליד הקיוסק, ולא מוכן שהיא תאכל כל כך הרבה ממתקים. אני רוצה לבא לקחת אותה מבית הספר, לתת חיבוק וללכת הביתה בכיף."

ממתק אחד לכל יום?
אחת האימהות שהשתתפה במפגש הציעה שיעשו הסכם – ממתק אחד לכל יום: "כל יום ראשון תלכו לקיוסק, תקנה לה חמישה ממתקים ותגיד לה שזה לכל השבוע". העצה מצוינת. אבל מתאימה לילדה שלה. יש ילדים שיכולים להתאפק ולא לאכול ממתקים ויש ילדים שקשה להם יותר. כלומר, אפשר לעשות הסכמים עם הילדים אבל חשוב להתאים אותם לאופי של הילד. לחשוב האם הילד יוכל לקיים את ההסכם. אם אנחנו יודעים מראש שהוא לא יצליח, עדיף לא להציע את ההסכמים.

אבא תקנה לי ממתק (צילום: flickr, feel-the-sllence, cc by 2)
אבא תקנה לי ממתק (צילום: flickr, feel-the-sllence, cc by 2)

.

פתרון שיטפח תחושת כישלון
במקרה של דניאל, זה לא הפתרון. היא מאד תרצה לשתף פעולה, וכמובן תשמח מאוד לקבל חמישה (!) ממתקים ביום ראשון. אבל היא ילדה שקשה לה להתאפק מול ממתקים. היא לא תצליח לשמור על הממתקים חמישה ימים וגם אם כן, זה ידרוש ממנה מאמץ גדול מידי.

היא תאכל את כל הממתקים ביום, מקסימום ביומיים. זה יגרום לה להרגיש שנכשלה כי לא עמדה בהסכם, ובנוסף, היא תרגיש שאכזבה את אבא שלה. הוויכוחים אם ללכת לקיוסק וכמה ממתקים קונים יימשכו. יש עצות מצוינות שעובדות להורים אחרים עם הילדים שלהם, וחשוב שנבדוק אם הן מתאימות לנו.

פתרון שמתאים לילדה שלך
המשכנו לחפש איך נכון להתנהג עם דניאל. שאלתי שאלות על ההרגלים שלה ועל ההתנהלות שלה עם אוכל, כדי להכיר אותה קצת יותר. האבא סיפר: "עם ממתקים היא משגעת אותי, אבל הייתה תקופה ארוכה שהיא לא אכלה בשר. היא ראתה בטלוויזיה תכנית על האנטיביוטיקה וההורמונים שמזריקים לבשר, וסירבה לאכול בשר".

אולי זו הדרך עם דניאל. אם היא תבין שזה לא בריא לאכול הרבה ממתקים, זה יעזור לה להתאפק. הצעתי לו שיכנס ליוטיוב ויחפש הרצאה או סרטון בנושא תזונה, שבו הסבר פשוט על צריכה מוגזמת של מאכלים עתירי סוכר. הצעתי שהאבא יצפה ביחד עם דניאל בסרטון, ויסביר לה שמותר לאכול שוקולד אבל חשוב לאכול במידה.

אני לא יודעת לספר לכם מה קרה לדניאל ולאביה, אבל הלקח הכללי הוא החשוב: צריך להיזהר להיגרר לפתרון הגיוני שהצליח אצל אחרים, ולחפש את הפתרונות הרלוונטיים שיכולים להיות לילדה שלך.

(1606) 0

השיתוף שלך יכול לשנות להורה אחר את היום

שתפו אותנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


זהירות, ילד נושך

ילד נושך היא תופעה שכיחה, אך מדוע הם עושים זאת? נורית לרון מסבירה שלעיתים מדובר בתסכול הנובע מחוסר יכולת להתבטא או מהיעדר תחושה בגוף. כך או כך, הפיתרון פשוט למדי.

0 (2416)

היכולת לספר סיפורים מהלב

סיפורים מהלב, סיפורים בלי ספר הם אוצר. חוויה משפחתית מיוחדת, מקרבת, מגבשת ומחממת לבבות. לכל הורה היכולת לספר סיפורים מהלב - אל תוותרו על המסע הקסום הזה

0 (2011)

כיצד הארנבונים סייעו לעומר למצוא מקום בעת ארוחה משפחתית

סידור הארנבונים במהלך ארוחה משפחתית סייע לעומר לבטא את הצורך להרגיש "גדול" ונפרד מאחותו הקטנה. פתרונות שמציעים הילדים הם יצירתיים ומשקפים את הצורך שלהם

0 (1172)