הרשמה

כבר רשומים למערכת?

התחברות

עוד לא רשומים?

שכחתי את הסיסמא

ההרשמה נקלטה בהצלחה!

מוזמנים בינתיים לקרוא את הכתבות שלנו במגזין המומחים.

לקריאה במגזין
היכולת לספר סיפורים מהלב
סיפורים מהלב, סיפורים בלי ספר הם אוצר. חוויה משפחתית מיוחדת, מקרבת, מגבשת ומחממת לבבות. לכל הורה היכולת לספר סיפורים מהלב - אל תוותרו על המסע הקסום הזה
26/05/2016

סיפורים מהלב הם אוצר אמיתי. הילדים אוהבים מאד לשמוע "סיפורים בלי ספר", הם "שותים" אותם בצמא ומבקשים עוד ועוד. כאשר הסיפור בא מלב ההורה אל ליבו של הילד, מתקבל סיפור אישי, מיוחד, מחמם, אוסף ומקרב. העיניים הפנימיות נפתחות, ויחד אתן נפתח זרם של אור, חום ואהבה.

היכולת לספר סיפורים מהלב טמונה בכל אחד מאיתנו עוד מימי קדם, כאשר אנשים ישבו סביב המדורה וסיפרו איש לרעהו סיפורים של יופי, גבורה, אומץ וחכמה, צמיחה פנימית וגדילה. לכל אחד יש את היכולת לספר סיפורים מהלב וכל אחד יכול לגלות ולהנות מן המעיין הפנימי של הסיפורים הנובע מתוכו, בקלות, בהנאה ובכיף. גם ההורים וגם הילדים מתמלאים פליאה מזרם הסיפורים הנובע מהם, ואוירת הבית מתמלאת גם היא. מעיין הסיפורים מתגלה והולך ככל שאנו מתוודעים אליו יותר, שותים ממימיו, ומשקים בו את ילדינו. כמו שנהוג לומר: "עם האוכל בא התיאבון".

להורים רבים היכולת לספר סיפורים מהלב, והם אוהבים לספר סיפורי זיכרונות, סיפורים בהמשכים, סיפורי הרפתקאות, סיפורים מילדותם הם ומילדותם של אחרים ועוד. הדבר משול למניפה, שככל שפותחים אותה יותר, מכירים ורואים טוב יותר את יופיו של הציור ומגוון הצבעים שעליה, ואת משב הרוח הנעים החזק והטוב שהיא משיבה עלינו ואלינו.

סיפורים מהלב (צילום: pixabay)
סיפורים מהלב (צילום: pixabay)

.

ישנן דרכים שונות ומגוונות לספר לילדינו סיפורים מהלב. כאלה המיועדים לאירועים שונים ומיוחדים, לעיתות השנה, לימי הולדת, לזמני שמחה, לזמני מחלה חלילה, ואפילו להתגברות על קשיים. סיפורים מהלב הם רבים ומגוונים. ילדים אוהבים מאד לשמוע סיפורים על "כשאמא היתה קטנה" או "כשאבא היה קטן". הם גם אוהבים מאד לשמוע סיפורי דמיון מומצאים, סיפורי הרפתקאות וסיפורים בהמשכים. הדמויות בסיפור הופכות כמעט לבני משפחה, חביבים על ההורים והילדים גם יחד. הורים רבים זוכרים את הסיפורים שסיפרו להם כחוויה מיוחדת ונהדרת שעברו בילדותם, כאשר אבא או סבא, סיפרו להם סיפורים מהלב. "אלה סיפורים שלא נשכח לעולם!" הם אמרו בעיניים נוצצות, "ואנחנו רוצים גם להעניק אותם לילדינו ולעצמינו!"

כשילדים מתחילים לשמוע סיפורים מהלב, הם מבקשים מהם עוד. החוויה המשותפת הופכת לחוויה משפחתית מיוחדת, מקרבת, מגבשת ומחממת לבבות. לכל הורה היכולת לספר סיפורים מהלב – אל תוותרו על המסע הקסום הזה של ניצוץ בעיניים, שמחה בלב והמון התרגשות. במסע הקסום של סיפורים מהלב ההורים מגלים שגם להם יש את היכולת לספר סיפורים מהלב, מגלים את האופן המיוחד בו הם מעבירים את הסיפור לילדיהם ואיך הילדים שלהם אוהבים לשמוע ולהאזין לסיפורים שלהם. מדובר במסע מרגש שמומלץ לכל הורה וילד.

(2007) 0

השיתוף שלך יכול לשנות להורה אחר את היום

שתפו אותנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


התחלה חדשה לאמא שקצת שכחה את עצמה

מאז שהקמנו משפחה לקחתי בחשבון את המחויבות שלי כאמא. בגיל ארבעים הסתכלתי על עצמי: אמא גאה שקצת שכחה את עצמה. מאז כל יום עבורי הוא התחלה חדשה

0 (1411)

בואו נדבר על שיחה

שואלים את הילד איך היה לו היום והוא עונה לכם בלקוניות "כיף"? אם תשקיעו בפיתוח הרגלי שיחה, תחזקו את הקשר ביניכם ותעזרו גם לו לדבר את הרגשות שלו ולהתפתח.

0 (2187)

מה שאנו מנגנים זה החיים עצמם (לואי אמסטרונג)

סדנת מוזיקה בכיתה ו' אינה מחייבת ידע קודם, אלא בעיקר רצון להגיע. כך הם מנגנים את החיים. הילדים לומדים, בין השאר, לשתף פעולה ולהשתלב בהרכב מוזיקלי, בהנאה רבה

0 (1557)