הרשמה

כבר רשומים למערכת?

התחברות

עוד לא רשומים?

שכחתי את הסיסמא

ההרשמה נקלטה בהצלחה!

מוזמנים בינתיים לקרוא את הכתבות שלנו במגזין המומחים.

לקריאה במגזין
איך מדברים עם מתבגרים על מין?
בנושא מין קיים מידע רב ברשת: מידע מקצועי, דעות, סיפורים ופורנו... והילדים חשופים לכל. לכן חשוב שנדבר איתם, נאפשר להם לשאול, ונתווך להם את המידע. על המבוכה נלמד להתגבר
23/10/2017
מטפלת וחברת צוות פיתוח הורימוס

חשק מיני מתעורר אצל הילדים בגיל ההתבגרות, וטוב אם תהיה מצד ההורים התיחסות למיניות. יש בנושא הרבה מידע ברשת: מידע מקצועי, דעות של אנשים, סיפורים ופורנו… והילדים חשופים לכל סוגי המידע. לכן חשוב שנדבר אתם, נאפשר להם לשאול שאלות, ונתווך להם את המידע שמגיע אליהם.

לדבר על מין, הילדים ממילא חשופים לנושא (צילום: flickr gaelx cc sa2)

על מה כדאי לדבר כשמדברים על מין?

יש המון נושאים לדבר עליהם במיניות. כשאתם מתכוונים לדבר עם הילדים, כדאי לחשוב על מה רוצים לדבר, ועם זאת, לשים לב לא להגיע לשיחה עם הרצאה מוכנה מראש. בשיחה, לשאול אותם מה הם יודעים, לאפשר להם לשאול שאלות ולשים דברים בפרופורציות. יתכן שהם מבולבלים ולא תמיד מבינים את מה שהם קוראים, וצריכים שמישהו יעזור להם "לעשות סדר".

יחסי מין כחלק מקשר שמתפתח בהדרגה
אם אנחנו מאחלים להם התנסות מינית שקשורה לרגש, כדאי שנדבר איתם על ההתפתחות המינית בקשר, שההתקדמות יכולה להיות הדרגתית. אם זה מתאים, דברו אתם על סקס כחלק ממערכת יחסים. הסבירו שחשוב בכל שלב שירגישו שנעים להם. שתהיה להם האפשרות להמשיך כשירגישו שמתאים ושרוצים. ובמקביל, שיהיה להם הביטחון לעצור, ולא לעשות את מה ומתי שלא נעים.

פורנוגרפיה
פורנו נמצא ברשת. כולם חשופים, כולם רואים. לכן חשוב לדבר על פורנוגרפיה. בסרטי פורנו יחסי המין מוצגים בצורה מכנית, ונראה שהם קורים בין רובוטים ולא בין אנשים. האקט המיני שמוצג בהם נטול רגש. המסרים המועברים בסרטים עלולים לעוות את התפיסה של מין אצל המתבגרים. בסרטי פורנו תמיד לכולם יש חשק, וכולם נהנים. לעומת זאת, אצלנו, בני אדם, לפעמים מתחשק ולפעמים לא. גם למי שאיתי, לפעמים מתחשק ולפעמים לא. וחשוב שאני אכבד, גם את הרצון שלי וגם את של מי שאיתי. בנות רואות אשה אחת עם 3 גברים, וכולם מרוצים. זה עלול להיות המודל שלה ליחסי מין. הגברים מרוצים, ומה איתי? האם האישה נהנית? האם היא מקשיבה לעצמה? האם היא בודקת אם נעים לה? כדאי להעביר להם את המסר שלא תמיד היצר מוביל. בכל מפגש שמתפתח למפגש מיני יש מקום לבחון מה מתאים, גם לי וגם למי שאיתי. לגבי בנים, הדבר שהכי בולט הוא אורך האיברים, שלא קשור למציאות, וחשוב שהם ידעו את זה.

יחסי מין תחת השפעת אלכוהול
כששותים אלכוהול, אנחנו יותר זורמים. אולי קל לנו יותר לקבל החלטות, כי אנחנו פחות בשליטה, אבל יש מצבים שטוב שיש לנו חסמים. הם שומרים עלינו. נכון לדבר אתם על קבלת החלטות כשהם תחת השפעת אלכוהול, שיהיו מודעים ל'זרימה' שלהם ושל מי שאיתם. שיהיו יותר ערניים למה שמתאים להם ולמי שאיתם.

כבדו את האינטימיות שלהם
נסו ליצור מרחב שבו הם יכולים להעלות כל נושא וכל שאלה. עם זאת, שימו לב שאתם לא פולשים לפרטים אינטימיים מידי. אם הם שמים גבול בנושא מסוים, כבדו אותו.

מבוכה
תכננו את השיחה. בחרו את הנושאים שנוח לכם לדבר עליהם, ומצאו סיטואציה נוחה. לא חייבים להתיישב! לשיחה ולהביט בעיניים. אם אתם נבוכים, זה טבעי. אפשר לדבר על המבוכה, כדי לשחרר אותה קצת, ולהיות עסוקים בדברים שיאמרו. כנסו להדרכה באתר הורימוס. היא תעזור לכם להתמודד עם המבוכה

(1015) 18

השיתוף שלך יכול לשנות להורה אחר את היום

שתפו אותנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


מי כרסם את שיעורי הבית של שחר?

בביתה של עינת מטלון, זה לא מפתיע כשמחברת האנגלית נטרפת על ידי דורבנית. אז איך הגיבה המורה?

0 (2144)

ילד צריך יחס מהוריו ואת זה לא קונים מליצנים

מתוך שאני נוכח בימי הולדת רבים אני מרשה לעצמי לומר: ילד צריך יחס. זה לא משנה כמה מתנות תקנו לילד. הילד צריך חיבוק, נשיקה, חיוך וצחוק מהוריו

0 (1356)

היכולת לחלוק והרעיון שצץ לנ' בחצר הסוסים

נ' התקשה לחלוק כיוון שהרגיש מאוים כאשר אחרים נגעו בדברים שלו. לאחר שהתנסה בחלוקת המזון לסוסים, הוא למד לחלוק מתוך חוויה של עוצמה, שגרמה לו ולסובבים אושר

0 (1398)