הרשמה

כבר רשומים למערכת?

התחברות

עוד לא רשומים?

שכחתי את הסיסמא

ההרשמה נקלטה בהצלחה!

מוזמנים בינתיים לקרוא את הכתבות שלנו במגזין המומחים.

לקריאה במגזין
מי כרסם את שיעורי הבית של שחר?
בביתה של עינת מטלון, זה לא מפתיע כשמחברת האנגלית נטרפת על ידי דורבנית. אז איך הגיבה המורה?
06/03/2016
מנהלת מרפאת החיות בספארי ברמת גן

"המורה, דורית אכלה לי את השיעורים".

במשפחות מסוימות, זה נשמע כמו תירוץ, אבל בבית שלנו זו אמת לאמיתה.

גורת דורבן שותה חלב מבקבוק
דורית הדורבנית (צילום: עינת מטלון)

דורית הדורבנית (דורבן ממין נקבה) היתומה, הגיעה לבית החולים בגיל יום. היא התאקלמה יפה בספארי ובביתנו, בזמן שאנו משמשים לה כמשפחת אומנה. תחילה ינקה מבקבוק פורמולת חלב המותאמת לצרכיה, מדי שעתיים עד שלוש שעות, יום ולילה. לאחר כמה שבועות,כמו כל מכרסם, החלה לאכול ירקות קשים ובעקרון, כרסמה כל דבר אפשרי הנקרה בדרכה. אי אפשר היה להסיר את העיניים ממנה או להשאיר אותה לבד, פן תחולל נזק לרהיטים או לעצמה.

לזכרה של המחברת

באחד הימים, בשעות אחר הצהריים, כשבתי שחר הכינה, כרגיל, את שיעורי הבית שלה בסלון,  במקום הנוח ביותר – על הרצפה, הלכתי לי למטבח להכין ארוחת ערב בשקט ובשלווה, בידיעה שדורית לא לבד. שחר בדיוק עלתה לכיתה ג' והתחילה את לימודיה באנגלית. היא שכבה על הרצפה בסלון ושקדה על שיעוריה בשפה האנגלית, כשלפתע צלצל הטלפון. שחר קמה ומיהרה לענות לשיחה. בעודה מדברת עם חברתה בטלפון, דורית נשארה לבד בסלון – אמנם לזמן קצר מאוד – אך זה הספיק לה כדי לגשת, לטעום ולכרסם את שיעורי הבית באנגלית של שחר!

כשחזרה שחר לסלון וראתה את "גודל האסון" מיד קראה לי ובהתרגשות גדולה סיפרה לי שדורית כרסמה לה את המחברת החדשה ואת השיעורים שהכינה, ותהתה איך היא תגיע למחרת לכיתה עם מחברת אכולה וללא שיעורי הבית.

הכל בגלל דורית

ילדה עם חולצה סגולה מחזיקה גורת דורבנית
שחר ודורית הדורבנית (צילום: עינת מטלון)

הרגשתי שעליי קודם כל להרגיע את שחר ולכן הצעתי לה שאכתוב מכתב למורה לאנגלית ואסביר את מה שקרה כאן היום. להפתעתי, שחר קיבלה את הצעתי אבל אז, לאחר מחשבה נוספת, היא אמרה "נראה אם המורה תאמין".

וכך כתבתי במכתב: "למורה לאנגלית שלום רב, לצערי הרב, המחברת של שחר ניזוקה ונקרעה בגלל דורית הדורבנית. דורית היא גור מכרסם שממש בימים אלו אנו משמשים לה כמשפחה אומנת. בטוחה אני שמקרה כזה לא יחזור על עצמו ולא יקרה שנית".

לא קיבלתי שום תגובה מהמורה, בכתב או בע"פ, אבל הדבר החשוב הוא שהיא קיבלה את ההסבר המשונה הזה ולא רשמה לשחר הערה. אני בטוחה שיש הרבה מורות ומורים שנתקלו במשך השנים באי אלו מכתבים או פתקים מההורים, אבל בטח אף אחד מהם לא היה מוזר כמו שלי.

(2144) 0

השיתוף שלך יכול לשנות להורה אחר את היום

שתפו אותנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


האם להוציא תינוק מהשגרה בגלל ארוחת חג?

אפשר לצאת מהשגרה עם תינוק בארוחת החג, אבל עם תכנון מוקדם - ובעיקר - לפעול על פי האינסטינקט ההורי שלכם, שכל כך מכיר ויודע מה נכון לתינוקכם

0 (1716)

אבל המורה, אחרתי לבית הספר בגלל ... נמר

תקופה מסוימת שימשתי אמא מחליפה לשני גורי נמרים שלא טופלו על ידי אמם הביולוגית. לך תסביר למורה שמאיה, ביתי, הגיעה באיחור לבית הספר בגלל השתוללות בוקר של נמרים

0 (1550)

משאית המדליות נוסעת לביתכם בשעת נוהל הערב

שבע בערב - נוהל הערב מופעל: האם אתם הורים של ארוחת ערב, מקלחת, סיפור ולישון? או אולי הורים של עוד משהו קטן אחרי צחצוח שיניים ועוד פעם אחת אחרי שכבר סיפרנו?

0 (1622)