הרשמה

כבר רשומים למערכת?

התחברות

עוד לא רשומים?

שכחתי את הסיסמא

ההרשמה נקלטה בהצלחה!

מוזמנים בינתיים לקרוא את הכתבות שלנו במגזין המומחים.

לקריאה במגזין
בילוי משפחתי איכותי ומתוכנן, מתאים לימי חופשה
מאת: אילנה דהן. אני חושבת הרבה על הזמן שאותו אנחנו מבלים יחד עם הילדים, ובעיקר על הפניות והקשב שלי במהלך הפעילות. הנה שלוש הצעות לבילוי משפחתי
18/10/2016

מאת: אילנה דהן

כהורים לילדים צעירים, אנו חושבים לעיתים על הזמן אותו אנו מבלים יחד עם הילדים. כולנו היינו רוצים שהזמן הזה יהיה איכותי, בפרט שלעיתים הוא קצוב. כאמא צעירה לשני ילדים רכים, התחלתי לשתף את ילדיי במשימות יומיומיות, כגון הכנת ארוחת ערב, או קניות ולהפוך אותם לחוויה משותפת. הרי הכל טמון בפרזנטציה.

אם מציגים לילד, בשמחה גדולה, שכעת הולכים יחד לקניות, והוא יוכל לבחור מה נאכל במהלך השבוע, הוא כמובן יירתם בשמחה. מלבד זאת, החלטתי שלפחות פעמיים בשבוע אצור בילוי משפחתי איכותי ומתוכנן, ואוציא אותו לפועל עם הילדים.

1. צבעי ידיים על סדין ענק

צבעי ידיים (צילום: pixabay)
צבעי ידיים (צילום: pixabay)

.
עזרים: סדין גדול שכבר לא בשימוש בצבע בהיר. אפשר להחליף בבריסטול לבן, צבעי ידיים, לפחות בשני צבעים, שניתן לרכוש בחנויות יצירה.

מה עושים? לפרוס את הסדין במרפסת, בגינה או בגן השעשועים; למזוג מעט צבע לתוך צלחות חד פעמיות; לטבול את הידיים – ולהתחיל לצייר

תוצאה: בסוף הפעילות ניתן לייבש את היצירה ולתלות אותה במקום שבו יוכלו הילדים ליהנות מיצירת המופת ולהיזכר בכיף שעשו. הכי חשוב, לא לפחד להתלכלך וללכלך!! הילדים נהנים מכל רגע, ובינינו – גם ההורים.

 

2. אפיית פיצות

פיצה משפחתית כבלוי משפחתי (צילום: pixbay)
פיצה משפחתית כבלוי משפחתי (צילום: pixbay)

.
גם להורים הפחות יצירתיים בינינו, מדובר בפעילות ממש פשוטה וטעימה.
עזרים: בצק שמרים – מתכון פשוט מהאינטרנט, שניתן להכין ערב לפני או בבוקר לפני העבודה למשכימי קום; רוטב פיצה; מלא תוספות לפי מה שאוהבים.

מה עושים? מחלקים את התוספות לקערות, כל תוספת בתוך קערה משלה. נותנים לילדים בצק ומערוך (ניתן לקנות מערוכים קטנים בחנויות צעצועים). כל ילד מרדד את חתיכה מהבצק, ובהמשך כל אחד מורח על הבצק שלו רוטב, תוספות וגבינה, לפי רצונו. מכניסים לתנור (זהירות!)

תוצאה: הילדים נהנים ומרגישים פרודוקטיביים. בנוסף, בסוף הפעילות יש ארוחת ערב !! אפשר להוסיף את סידור השולחן ושטיפת הכלים כחלק מהפעילות.

 

3. בועות סבון ענקיות

בועות סבון (צילום: pixabay)
בועות סבון (צילום: pixabay)

.
עזרים: גיגית גדולה, כגון גיגית כביסה; מחבטי שטיחים כמספר הילדים (יש בחנויות כלי בית); סבון כלים ומים.

מה עושים? ממלאים את הגיגית במים והרבה סבון. טובלים את חובט השטיחים, ומפריחים בועות סבון ענקיות. אפשר לעשות זאת במרפסת, בגינה או אפילו בגן השעשועים והתוצאה: הנאה גדולה, ולא פחות חשוב – לעורר את שמחתם של שאר הילדים ..

הדבר החשוב ביותר בזמן הפעילויות הוא הקשב שלי כלפי הילדים. חשוב להם שאני רואה אותם, מקשיבה להם, מדגימה להם ומכוונת אותם. פניות מוחלטת שאינה מתקיימת כאשר אני עסוקה בדברים אחרים בשגרת היום.

(1402) 0

השיתוף שלך יכול לשנות להורה אחר את היום

שתפו אותנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


סוכר מסוכן לבריאות הילדים: אמצו תזונה משפחתית בריאה

ילדינו צורכים סוכר בכמות של עד פי שש מהכמות המומלצת. פגיעתו של הסוכר רעה, וצריך לעצור זאת, לא כעונש אלא בדוגמה אישית של אורח חיים ותזונה משפחתית בריאה

1 (1525)

אמא עובדת עם שלושה ילדים בחינוך ביתי חולים

ילדים חולים בבית ואני נקראתי ללוות יולדת. אלא, שבעת מחלה ולאחריה, המערכת מטולטלת, הטפל והלא נחוץ מתפוגגים, וצומחים דברים חדשים ומתארגנים חלקים אחרת, בצורה רעננה

0 (1328)

גם לחינוך ביתי יש חסרונות

חינוך ביתי - כשהורה אחד נשאר בבית לחנך את הילדים, ההורה השני יוצא לעבוד. המשמעות היא תחושה של חוסר מימוש עצמי ואורח חיים צנוע יותר. האם זה שווה את המחיר?

0 (5075)