הרשמה

כבר רשומים למערכת?

התחברות

עוד לא רשומים?

שכחתי את הסיסמא

ההרשמה נקלטה בהצלחה!

מוזמנים בינתיים לקרוא את הכתבות שלנו במגזין המומחים.

לקריאה במגזין
הדרך להרגיע את לחץ הבוקר המשפחתי
מכירות את הבוקר המשפחתי הלחוץ, שבו חייבים לצאת מהבית על הדקה? אצל רינת תחושת הלחץ הזאת קיבלה ביטוי בלסת ובידיים. תרגילים להרפות את הלסת והידיים סייעו לה להוריד את הלחץ הנפשי, ולתפקד ברוגע בזמן ההתארגנות בבוקר
26/06/2016
מטפלת וחברת צוות פיתוח הורימוס

בוקר. הרבה משימות, מעט זמן. זאת משוואה שגורמת ללחץ בהרבה בתים. רינת הגיעה אלי לפגישה, כי נמאס לה להגיע מרוטה לעבודה. "בסוף אנחנו מגיעים בזמן", היא סיפרה, "אבל אני מתיישבת בבוקר על הכיסא ואני עייפה, כאילו אני בסוף יום עבודה."

איפה הבעיה ?

בפגישה הראשונה שחזרתי יחד עם רינת את מהלך האירועים בבוקר. רינת סיפרה שהבוקר מתחיל נעים. היא מתעוררת ראשונה, מעירה את הילדים, ומתחילה להתארגן בעצמה. כשמתקרב הזמן לצאת מהבית, והילדים עדיין לא מוכנים היא נלחצת, ואז מתחילות הצעקות. רינת הוסיפה: "אני יודעת שאני לא צריכה להילחץ, אבל אני לא יכולה כל יום לאחר לעבודה."

רינת מרגישה חוסר אונים. היא לא רוצה לצעוק ומבינה שהצעקות לא עוזרות לילדים להיות מוכנים בזמן, אבל היא לא מצליחה לפעול בדרך אחרת ולא לצעוק. אז איך בכל זאת אפשר לצאת מהבית בזמן ובאווירה טובה?

לחץ זמן (צילום מאתר pixabay)
לחץ זמן (צילום מאתר pixabay)

 

דיברתי עם רינת על ההתעוררות של הילדים. יש ילדים שקמים כמו קפיץ, ויש ילדים שלוקח להם זמן להתנתק מהשינה ולהתעורר. הצעקות לא גורמות לילדים שלה להתעורר מהר יותר, אלא רק מלחיצות אותם ואפילו מאטות אותם.

סיכמנו שהבעיה היא בלחץ של רינת. בסוף כולם יוצאים מהבית בזמן, אבל יוצאים כעוסים.

כיצד הלחץ מורגש בגוף?

לאחר שאבחנו שהבעיה היא בלחץ, חיפשנו כיצד הלחץ מורגש בגוף. רינת זיהתה שהיא מרגישה את הלחץ כמתח בידיים ובנעילה של הלסת. בפגישות הבאות תרגלנו כיצד להרפות את הלסת, ובעזרת מגע, המתח בידיים ירד. המטרה של התרגול היא למקד את רינת בתחושות המתח בידיים ובלסת כדי שתוכל לזהות כשהן מופיעות, בזמן ההתארגנות בבוקר כשהיא עם הילדים. כך היא תדע שהיא נכנסת ללחץ מיותר, תרפה את הידיים והלסת כפי שתרגלה יחד איתי ותוכל להוריד את רמת המתח.

התרגול אפשר לה לזהות בזמן ההתארגנות שהמתח עולה, להרפות את הידיים, ולהמשיך להזדרז בלי הלחץ. הטון דיבור שלה השתנה, ובמקום לצעוק היא מצאה איך לדבר אל הילדים ולגייס אותם להזדרז. רינת שמה לב שכאשר היא נלחצת, לא רק בבקרים ולא רק עם הילדים, הרפיית הלסת והידיים, עוזרים לה להוריד מתח באופן כללי בחיים.

 

(1835) 0

השיתוף שלך יכול לשנות להורה אחר את היום

שתפו אותנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


אמא, אני רוצה כלב !

גם אני שמעתי מילדי: אני רוצה כלב! וזאת למרות שבבית שלנו טופלו לאורך השנים חיות בר מהספארי. בסוף הגיעה ג'ינג'ר, שסבלה מטראומה מבני אדם, אבל הסתדרה עם חיות הבר

0 (1364)

תרגיל לגילוי מספר הסיפורים הטבעי שלי

לכל אחד מאיתנו יש את מספר הסיפורים האישי שלו, וצריך להתחבר אליו כדי להתחיל לספר סיפורים מהלב. זה לא מסובך - בתרגיל הנמשך כמה רגעים של קסם תמצאו אותו

0 (1546)

מגפת ספטמבר - קוצר נשימה הקשור לחזרה לבית הספר

שבועיים לאחר תחילת שנת הלימודים חלה עליה בפניה לרופאי ילדים עקב אירועי קוצר נשימה. מדובר בתופעה כלל עולמית הקשורה למתח הרגשי ולחשיפה לסביבת בית הספר

0 (1464)