הרשמה

כבר רשומים למערכת?

התחברות

עוד לא רשומים?

שכחתי את הסיסמא

ההרשמה נקלטה בהצלחה!

מוזמנים בינתיים לקרוא את הכתבות שלנו במגזין המומחים.

לקריאה במגזין
חמישה דברים כייפים לעשות עם הבת המתבגרת
הבת המתבגרת שלך עסוקה בעולמה, ואת מתקשה לבלות איתה ולשמור על קשר קרוב. הנה כמה רעיונות לדברים כייפים שאפשר לעשות עם הבת המתבגרת.
26/06/2016

לוח הזמנים שלה נראה כמו זה של מנכ"לית חברת סטארט אפ? בקושי קורה שאתן מבלות ביחד? את רוצה להתקרב אליה ולבלות איתה ביחד ואין לך מושג מה להציע לה חוץ משופינג? הנה כמה דברים ממש כיפיים ומקרבים שאתן יכולות לעשות ביחד.

1. Let's dance
אני לא יודעת מה אתכן, אבל כשאני שומעת מוזיקה שאני אוהבת ישר משתפר לי המצב רוח ומתעורר בי החשק לרקוד. מאחר ומסיבות ומועדונים הם כבר לא חלק משגרת חיי (מי זוכר מתי הם כן היו?!), אז אין כמו להגביר את הווליום בבית ופשוט להתחיל לרקוד!
תני לה לבחור גם מוזיקה שהיא אוהבת ופשוט תתחילו לרקוד ביחד. זה כיף, זה משחרר, זה מצחיק ובעיקר עושה ממש טוב לגוף ולנשמה. אם אתן צריכות משהו מובנה יותר אני ממליצה על המשחק Just dance ב – wii. רק קחו בחשבון שכדאי לעבוד קצת על הכושר לפני.

לעשות דברים יחד, אם ובת (צילום מאתר pixabay)
לעשות דברים יחד, אם ובת (צילום מאתר pixabay)

2. נעים להכיר
אני נתקלת לא מעט במשפטים של אמהות כמו: "היא כל כך השתנתה, אני מרגישה כאילו החליפו לי את הילדה ממש". או: "אני מרגישה שאני כבר לא מכירה את הילדה שלי יותר". או "ממתי היא אוהבת רק שחור? עד לפני יומיים כל הארון שלה היה ורוד!"
במלים אחרות, כן, הילדה שלך עוברת שינוי. זה חלק מהגיל הזה, גיל ההתבגרות. לפעמים השינויים מתרחשים בתחום מסוים ולפעמים בכמה תחומים במקביל. לפעמים הם דרמטיים ולפעמים בקושי מורגשים. אם את באמת רוצה להכיר את מי שהבת שלך כרגע (עם דגש על הרגע, כי המצב הוא מאוד דינאמי) הכיני לה שאלון הכרות. כתבי את הדברים שמעניינים אותך לדעת עליה. לדוגמה:

מאיזה סרט היא נהנתה לאחרונה ומה היא אהבה בו?
איזה מקצוע הכי אהוב עליה בבית הספר ולמה?
איזה מקצוע הכי שנוא עליה ולמה?
מה הכי מרגיז אותה אצל אנשים בכלל ואצל חברות בפרט (תכונות/ מעשים)?
אילו אנשים היא מעריכה ולמה?

את יכולה לשבת איתה ולשאול אותה בעל פה, או לתת לה את השאלון ולבקש שתענה בכתב ואז תדברו על הדברים. חשוב שהבת שלך תרגיש שאת מתעניינת בעולם שלה. התחושה שמתעניינים בך היא תחושה טובה נעימה ומחזקת.

3. ספא – אפשר גם בבית
לפנק לפנק לפנק! כן זה חשוב. ולא רק שאת תפנקי אותה. היא כבר גדולה אז זה יכול להיות פינוק הדדי. מצאו לכן יום שבו תוכלו להיות שתיכן לבד בבית והיפכו אותו ליום ספא מפנק. כדי להכניס אווירה כדאי לעמעם את האורות, לשים מוזיקה מרגיעה ברקע ואפילו להדליק נרות ריחניים. אתן יכולות להתחיל באמבט מלחים חם ואז אפשר להמשיך לעיסוי משחרר או טיפול פנים, מניקור או פדיקור. לפי בחירתכן.

4. שמח במטבח
לפעילות במטבח יש פוטנציאל להנאה רק אם שתיכן אוהבות לבשל או לאפות, אם את לא נוטה להילחץ מבלגן במטבח, ואם יש לך יכולת לשחרר שליטה מידי פעם. את עדיין כאן? אז קדימה לעבודה.
כדאי שתחשבו ביחד על משהו שמתחשק לכן להכין, משהו ששתיכן אוהבות. אפשר להקדים בחיפוש משותף של מתכונים באינטרנט ולבחור. אני ממליצה לבחור מתכון של מאכל שלא הכנתן בעבר. משהו שיהיה חידוש עבור שתיכן. זה נכון שיש לך הרבה יותר ניסיון במטבח, אבל נסי לתת לה לעשות דברים בדרך שלה. את יכולה להציע עצות, אבל שיהיה ברור שאלה עצות ולא הנחיות. זכרי שמה שהכי חשוב זה שתיהנו מהעשייה המשותפת.

5. קצת נוסטלגיה
אין דבר יותר מרגש מאשר לצפות יחד בסרטונים או בתמונות מהעבר. להיזכר איך היא נראתה (וגם איך את נראית) כשהיא הייתה ממש קטנה. שבו יחד, פיתחו את האלבומים או המחשב ותיהנו מהעלאת הזיכרונות. ואל תגידו שלא הזהרתי – נדרש טישו בהישג יד!

(3152) 0

השיתוף שלך יכול לשנות להורה אחר את היום

שתפו אותנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


אבא תיקנה לי ממתק – סיפור על הסכמים עם הילדים

פתרון שמתאים בבית אחד, לא בהכרח יתאים בבית שלכם. הסכמים עם הילדים, שאינם מותאמים ליכולות של כל ילדה וילד, עלולים לעורר אצלם תחושת כישלון

0 (1605)

להתגבר ולהתבגר

גיל ההתבגרות מלווה בדרמות וסערות רגשיות שעלולות לחץ מההורים תגובה של עלבון או התפרצות, אלא שהמתבגר דווקא זקוק להורה יציב, כדי שירגיש שיש לו על מי להישען ולסמוך

0 (2222)

"עכשיו, הביתה": החלטיות בעת הענקת גבולות

החלטיות מצד ההורים אינה חוסמת את התפתחות הילדים, ואיננה פוגעת ביחסים הקרובים בין ההורים והילדים. להיפך: היא מסייעת להם להתפתח בתוך מרחב מוגדר ומוגן

52 (1245)