הרשמה

כבר רשומים למערכת?

התחברות

עוד לא רשומים?

שכחתי את הסיסמא

ההרשמה נקלטה בהצלחה!

מוזמנים בינתיים לקרוא את הכתבות שלנו במגזין המומחים.

לקריאה במגזין
מכתב לנדב – אוספים של רגעים, משמעות לחיים
תמשיך לזכור שאתה זה אתה, אל תעצור כשקשה, אל תפסיק לגלות את עצמך ואסוף רגעים. אמנם לא מקבלים על זה ציונים, אבל מקבלים על זה משמעות לחיים
04/09/2016

נדב שלי

אני לא יודעת מי מתרגש יותר אני או אתה? איכשהו, למרות שאף אחד לא עולה לכיתה א', היום הראשון של השנה החדשה הופך לי את הבטן. כי יש בו ביום הזה ריח של משהו חדש, ילקוט מסודר ומחברות בלי אוזניים, קלמר עם כל הציוד הנדרש ומחשבות כאלה של ליד מי נשב ואיך תראה המורה החדשה. יש בו גם את הרצון הזה, לספר את מה שהיה בחופש הגדול ולזכות בתחרות של "לי היה הכי כיף".

שלום כיתה ה'. אתה כבר יודע ליד מי תשב ומי תהיה המורה, אפילו איך תראה הכיתה. אתה כבר יודע לקרוא, לכתוב ואפילו כמה תרגילים מסובכים בחשבון. אתה כבר יודע שבית ספר זו מסגרת שיש בה כמעט הכל (נכון, אין לגו, טלוויזיה, מחשב, אמא אני רעב ובריכת שיחה).

בילקוט הצבעוני הזה שבחרת בקפידה אני יכולה לצייד אותך בחוכמה קטנה, אל תפסיק!
אל תפסיק לשאול שאלות, לדרוש תשובות מעמיקות, להציב נוכחות בסימן קריאה, לא להיות ילד שקוף. תמשיך לזכור את חוכמת כיתה א': אתה זה אתה ולא אחד מארבעים, וזה שיש לכם את אותה החולצה עם אותו הסמל לא הופך אותך לפועל יצור של ציונים.

אוספים של רגעים משמעות לחיים (צילום: flickr mimitalks cc nc nd2)
אוספים של רגעים משמעות לחיים (צילום: flickr mimitalks cc nc nd2)

.
אל תפחד להיות מצוין, תשאף גבוה, תשאף לדעת, אל תעצור כשקשה. תמשיך לצייר את העולם בגוונים מרהיבים ולחשוב ברצינות יתרה לאן השמש נעלמת אחרי הים. אל תפסיק להיות הילד שלא מתבייש להגיד "אני לא אוהב כדורגל" ולסחוף אחריו את כולם לפינת יצירה. אל תפסיק! רק תמשיך לגלות מי אתה ואם צריך לצעוק את זה – "תצעק" בדרך שבה תבחר. אתה יודע כבר מזמן, שהבטן יודעת הכי טוב מהו הדבר הנכון.

תזכור, שבבית ספר מלבד חשבון ותורה יש בעיקר אוספים של רגעים, שיהפכו לאבני יסוד אצלך בחיים. תעשה ששלך יהיו תמיד שמחים, מצחיקים וגם שובבים – אני מרשה. כאלה שפעם כשתשב סביב השולחן של שישי עם הנכדים, תוכל לספר עם חיוך על הפנים, שיזכיר לכך את הילד שבך; איך הברזת משיעור מדעים, ואיך שולה הייתה לך מורה לחיים. אמנם על זה לא מקבלים ציונים, אבל מקבלים על זה את משמעות החיים.

וגם… תעשה לי טובה ואל תשכח, לחצות במעבר חצייה, לברוח כשיש מכות, לאכול תפוח ולזרוק לפח את שאריות הכריך. יש לזה ריח נוראי.
אוהבת
אמא

(1625) 0

השיתוף שלך יכול לשנות להורה אחר את היום

שתפו אותנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


לדבר אל תינוקות שעדיין לא מדברים

לדבר אל תינוקות במשפטים קצרים ופשוטים, גם כשהם לא מבינים, מועיל לשיתוף הפעולה מצדם. לשם כך צריך לזנוח את ההיגיון ולפעול על פי האינטואיציה ההורית שלנו

0 (1450)

חופים מומלצים עם ילדים- המלצה לימים החמים

מאת חן קרופניק: מחפשים מה לעשות עם הילדים בימי הקיץ החמים? ריכזתי עבורכם חופים מומלצים עם ילדים, המלצה לימים החמים, מוגדרים על פי קריטריונים – לנוחיותכם המרבית!

0 (2112)

אבא תיקנה לי ממתק – סיפור על הסכמים עם הילדים

פתרון שמתאים בבית אחד, לא בהכרח יתאים בבית שלכם. הסכמים עם הילדים, שאינם מותאמים ליכולות של כל ילדה וילד, עלולים לעורר אצלם תחושת כישלון

0 (1605)