הרשמה

כבר רשומים למערכת?

התחברות

עוד לא רשומים?

שכחתי את הסיסמא

ההרשמה נקלטה בהצלחה!

מוזמנים בינתיים לקרוא את הכתבות שלנו במגזין המומחים.

לקריאה במגזין
ללכת אל גן משחקים רטוב ולהישאר יבשים – שלוש פעילויות
אפשר גן משחקים בחורף? בטח! הגן ריק וכולו לרשותכם לאפשר לילד להתנסות ולהתפתח: טיפוס ובעיקר ירידה בסולם, המצאה של מסלולי תנועה כרצף של משימות, ואתגרים עם כדור. תהנו !!
26/01/2017
מתכננת גני משחקים

הרבה גשם ירד בימים האחרונים בכל רחבי הארץ.
ללכת אל גן משחקים בגשם זה לא הדבר הכי נעים, אבל בהחלט אפשר ללכת אל גן משחקים גם אם הוא רטוב. נכון, זה לא יהיה נעים לשבת על נדנדה רטובה או להתגלש על מגלשה רטובה, אבל יש עוד דברים שניתן לעשות. צריך לזכור שהילדים לא יכולים להיות בבית כל היום, בייחוד אחרי שהם היו בגן או בכיתה כל היום, כי ירד גשם. לכן, אם לא יורד גשם, אפשר ללכת לגן המשחקים גם אם הוא רטוב.
מה אפשר לעשות? אפשר לעשות כל מה שלא דורש ישיבה!

1. לטפס ולרדת בסולם

אפשר לטפס על הסולם, ומכיוון שאי אפשר להתגלש במגלשה, אפשר לרדת בסולם. רוב הילדים לא יורדים מהסולם וזו מיומנות מאוד חשובה. הירידה הנכונה בסולם היא עם הפנים לכיוון הסולם. לנו כמבוגרים זה אולי ברור, אבל הרבה ילדים יורדים בסולם "עם כיוון הירידה", עם הגב לסולם. הירידה לאחור היא כמו הליכה אל ה"לא נודע", על הילד לסמוך על עצמו ועל גופו שהוא ידע איפה למצוא את השלב הבא. הוא אינו יכול לסמוך על חוש הראייה ועליו ללמוד את גבולות גופו.

את הלמידה על הגוף הילד עושה אך ורק מתוך תרגול והתנסות. כך הוא יוצר את סכמת הגוף, כך הוא לומד על גבולות הגוף, על אומדן מרחקים, כמה רחוק אני צריך להושיט את היד או את הרגל,
כמה אני צריך להתכופף כשאני רוצה לעבור מתחת למתקן. אם אין אפשרות לרדת במגלשה, זוהי ההזדמנות לתרגל את הירידה בסולם.

גן משחקים רטוב (צילום: flickr gene wilburn cc nc nd2)

2. להמציא מסלולי תנועה

תנסו להתעלם משמות המתקנים ומהפונקציה המקורית שלהם. תתייחסו אליהם כאל אלמנטים במרחב הגן שאפשר לעבור מעליהם או מתחתם. גם אתם לא תוכלו לשבת על הספסל הרטוב, ולכן זו הזדמנות להיות יותר קרוב לילד ולראות מה הוא עושה…

מה זה מסלולי תנועה? מסלולי תנועה הם למעשה רצף של משימות שעל הילד לעשות. אפשר למדוד לו זמן עם שעון העצר שבטלפון הנייד. למשל: "רוץ לנדנדת הקפיץ, טפס עליה, קפוץ ממנה, רוץ מסביב לקרוסלה שלוש פעמים, עבור מעל נדנדה עלה ורד, עלה במגלשה מלמטה, רד בסולם וחזור אלי."

דבר ראשון, הפעילות הזו מפתחת את היצירתיות, כי צריך לחשוב על אפשרויות אחרות ולא על הפעילות המקובלת. דבר שני, היא מתרגלת את הזיכרון, שכן צריך לזכור את כל המשימות שנאמרו על ידי ההורה על פי הסדר, וכמובן יש צורך לבצע את כל המשימות בצורה המהירה ביותר. דבר שלישי, יש כאן תרגול של פעילויות שונות מהרגיל.
מומלץ לחשוב על גיוון של צורת ההתקדמות במרחב, למשל בריצה, בהליכה "עקב בצד אגודל", בדילוגים, בהליכה לאחור, בהליכה בעיניים העצומות, בהליכה על הצד וכדומה.

3. אתגרים עם כדור

סביר להניח, שלא הרבה ילדים יגיעו לגן המשחקים כשהוא רטוב, כלומר, כל גן המשחקים יהיה שלכם! קחו אתכם כדור ופשוט מצאו את כל האפשרויות למסור אותו אחד לשני. אפשר למסור אותו בין החבלים של הנדנדה, אפשר למסור אותו מעל המנהרה, אפשר למסור אותו כשהילד הולך על קורת שיווי משקל, אפשר לזרוק את הכדור מתחתית המגלשה ולחכות שהוא יתגלגל למטה.

היום, המשחק בכדור הולך ומתמעט, והוא חשוב, כי הוא מתרגל את הקשר עין-יד – הקשר בין מה שהעין רואה (את הכדור המגיע אליה) לבין מה שהיד עושה (מתרוממת ומוכנה לתפוס אותו). קשר עין-יד חשוב גם להעתקה מהלוח. מסירה של כדור דורשת ויסות כוח (כמה כוח עלי להפעיל כדי שהכדור יגיע לבן הזוג). אם אפעיל מעט מדי כוח, הוא לא יגיע לבן הזוג, ואם אפעיל יותר מדי כוח, הוא ייזרק רחוק מדי.

אז נגמרו התירוצים, אפשר להגיע לגן המשחקים גם אם הוא רטוב!
בהצלחה!
יערה

(1440) 0

השיתוף שלך יכול לשנות להורה אחר את היום

שתפו אותנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


נר ראשון - ניצוץ של אמונה שאני יכול

הורות בכלל והורות לילדים עם הפרעות קשב בפרט, מאתגרת ודורשת הרבה אורך רוח. נר ראשון של חנוכה מזכיר לי בכל שנה שאפשר. הנה עשרת העקרונות להתמודדות חיובית ומעצימה

0 (1327)

בילוי משפחתי איכותי ומתוכנן, מתאים לימי חופשה

מאת: אילנה דהן. אני חושבת הרבה על הזמן שאותו אנחנו מבלים יחד עם הילדים, ובעיקר על הפניות והקשב שלי במהלך הפעילות. הנה שלוש הצעות לבילוי משפחתי

0 (1402)

מכתב לביתי שעולה לכיתה יב' - איחולים לחדוות למידה וחיוך

איך הקטנה שלנו גדלה והנה היא עולה לכיתה יב'. מאחלת לך ששנת הלימודים האחרונה בבית הספר תעבור עלייך בחדוות למידה, בקלות יחסית ובחיוך, ותותיר אחריה זכרונות נהדרים

0 (1429)