הרשמה

כבר רשומים למערכת?

התחברות

עוד לא רשומים?

שכחתי את הסיסמא

ההרשמה נקלטה בהצלחה!

מוזמנים בינתיים לקרוא את הכתבות שלנו במגזין המומחים.

לקריאה במגזין
גם חיות בר זקוקות לחיבוק של חיות צעצוע
החיבוק הוא צורך ראשוני אצל גורים של חיות בר ותינוקות אנושיים, שכן הוא מסמן לרך הנולד שהוא בסביבה מוגנת ותומכת. חיות הבר שטופלו בביתי הוכיחו זאת
17/07/2016
מנהלת מרפאת החיות בספארי ברמת גן

במשך שנים רבות משפחתנו שימשה כמשפחה מחליפה ומאמצת לגורים של חיות בר שלא טופלו על ידי אימותיהן מכל מיני סיבות. הגורים שהו איתי 24 שעות, במהלך שעות העבודה בספארי ואחר כך, בביתי עם בני משפחתי.

בובת אלף שליווה את ילדיי ואת הגורים

לכל ילד או ילדה יש צורך באיזה צעצוע או בובה או דובון או שמיכה שאיתם הם יכולים להתחבק ולהתכרבל בשעת הצורך. גם לילדיי היו בובות ודובונים כמו לכל אחד, אבל המצחיק הוא שגם חיות הבר ששהו אצלנו היו זקוקות לבובות שעירות להתחבק ולהתכרבל איתם.

מקום מיוחד תפס בובת "אלף" השעיר הג'ינג'י והחמוד, שליווה הרבה גורים במשך שנים רבות. את אלף קיבלה מאיה בתי בכורתי כמתנת יום הולדת. שערות הפרווה הנעימה של אלף לא ירדו ולא נשרו אפילו אחרי כביסה. כולם אהבו את אלף. אלף עזר מאד במיוחד בשעות הלילה כשהגורים הלכו לישון והיה להם עם מי להתכרבל ולהתחמם. מלבד מאיה, עמית ושחר התכרבלו בחיקו עוד כמה גורים כמו – דורית הדרבנית , ניקולס המקוק שחור, גורי קיפודים, גורי נמרים, צפירי יעלים ועופרי איילים.

אלף מאמץ את דורית הדורבנית (מימין) ושחלושה גורי קיפוד מצוי (צילום: עינת מטלון)
אלף מאמץ את דורית הדורבנית (מימין) ושלושה גורי קיפוד מצוי (צילום: עינת מטלון)

.

לגורת הנמייה הננסית היתומה, תרמה מאיה את קלמרה החום והקטן דמוי דובון. הנמייה הקטנה אהבה להיכנס לתוכו ולהתכרבל כמו במחילה. גור הקנגרו האפור הקטן היה נכנס לתוך תיק פרוותי שהכנתי במיוחד בשבילו, שם היה מתכרבל כאילו היה התוך הכיס. השתדלנו שלכל גור יהיה בובה המתאימה לו כמו למשל בובת קיפוד לגורי הקיפודים, בובת קוף לגורי הקופים, בובת אריה לגורי האריות ….

חיבוק כצורך ראשוני

החיבוק הוכר כצורך משמעותי בעקבות ניסוי (אכזרי) שנערך בגורי קופים. הגור הוכנס לתא שבו שתי בובות "אמא". האחת בובה מבד מגבת שכיף להתחבק איתה אבל אינה מספק מזון, והשניה בובה מחוטי ברזל, שהוצמד לה בקבוק יניקה. הגורים המסכנים שהו רוב הזמן מחובקים עם אם המגבת, ורק מדי פעם ניגשו לאם התיל על מנת לאכול.

יש סיבה מדוע גורי חיות בר (בדיוק כמו תינוקות אנושיים) זקוקים לצעצוע שניתן לחבק אותו, או להתכרבל בתוכו. המגע המחבק הוא צורך ראשוני משום שהוא מסמן לגור שהוא נמצא בסביבה תומכת. סביבה שבה הוא יכול להיות בטוח. גם ההיפך נכון לצערנו – גורים ותינוקות שנמנע מהם מגע מחבק, הגוף שלהם נכנס (ביולוגית) למצב חירום, וההתפתחות שלהם נעצרת.

"במבה" קופה מסוג גיבון בתנוחת חיבוק (צילום: עינת מטלון)
"במבה" קופה מסוג גיבון בתנוחת חיבוק (צילום: עינת מטלון)
(1668) 0

השיתוף שלך יכול לשנות להורה אחר את היום

שתפו אותנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


והעיקר לא לפחד כלל

סיפורה של גלי, ילדה בת 11 שפחדה מאוד מכלבים, חושף בפנינו מהו טיפול באמצעות בעלי חיים וכיצד, עם הרבה סבלנות והכוונה, משמשת פינת החי כמרחב בטוח להתמודדות עם כל סוגי הפחדים.

0 (2044)

היכולת לחלוק והרעיון שצץ לנ' בחצר הסוסים

נ' התקשה לחלוק כיוון שהרגיש מאוים כאשר אחרים נגעו בדברים שלו. לאחר שהתנסה בחלוקת המזון לסוסים, הוא למד לחלוק מתוך חוויה של עוצמה, שגרמה לו ולסובבים אושר

0 (1398)

מחלות נשימתיות של החורף - הוירוס RSV ברונכיוליטיס

אחד הווירוסים השכיחים בחורף, במיוחד אצל תינוקות, גורם למחלה ברונכיוליטיס. בדרך כלל די בטיפול תומך ומקל. אולם, ככל שהגיל צעיר יותר, המחלה עלולה להיות קשה יותר

0 (1399)