הרשמה

כבר רשומים למערכת?

התחברות

עוד לא רשומים?

שכחתי את הסיסמא

ההרשמה נקלטה בהצלחה!

מוזמנים בינתיים לקרוא את הכתבות שלנו במגזין המומחים.

לקריאה במגזין
כשהילדים באים אל מקום העבודה של ההורים
מאז שהילדים היו קטנים הם היו באים אל מקום העבודה שלי בספארי. הם הכירו את המלאכות השונות בגן והתחברו לילדי עובדים אחרים. כשהם באים לבקר כיום כבוגרים, אני הכי גאה
22/12/2016
מנהלת מרפאת החיות בספארי ברמת גן

חופשות החג הארוכות גרמו לי תמיד להיקרע בין העבודה לבין הילדים. לרוב פשוט שילבתי בין שני הדברים שדורשים לא מעט משאבים ותשומת לב, ולקחתי את הילדים איתי לעבודה. עם מעט התארגנות מוקדמת, נשימות עמוקות ואורך רוח, זה אפשרי ואפילו כיף.

סיבוב הבוקר במחלקות הספארי התחיל מוקדם בבוקר, משעה 07:00 (תחשבו באיזו שעה הערתי את הילדים), כשלמעשה עברנו בין המחלקות השונות בגן החיות ובדקנו את שלום בעלי החיים בכל מחלקה ומחלקה. למשל במחלקת קופים, מחלקת טורפים, אגף הזוחלים ופינת החי. בכל מחלקה הילדים נפגשו עם המטפלים המסורים, למדו להכיר אותם ואת בעלי החיים שבהם הם מטפלים. ניסיתי להסביר לילדים מה עושה כל אחד במקום העבודה שלנו.

ואחרי סיבוב הבוקר איתי במחלקות הספארי השונות, נתתי להם תמיד משימות כמו לתייק, למרקר, להדק, או למיין. כמובן שהכיף הכי גדול שלהם היה להצטרף אלי לחדר הטיפולים ולראות את הטיפולים השוטפים בחיות הבר.

ילדי העובדים בקייטנת הספארי (צילום: עינת מטלון)

.
היתרון הגדול בספארי הוא שיש לנו את האפשרות להביא את הילדים לקייטנה בחופשות של החגים. מאיה, בתי הבכורה, הייתה הראשונה שנכנסה למחזור הקייטנה הראשון שיצא לדרך, איזה כבוד! בשנים אלו היינו מעט עובדים ולכן גם מעט ילדים. האווירה האינטימית והחמה יצרה קשר טוב בין כל ילדי העובדים שחיכו בקוצר רוח לחופש מבית הספר ולמפגש עם החברים. מאיה, עמית ושחר, שלושת ילדיי, יצרו חברויות חדשות עם שאר ילדי העובדים שאינם במסגרת בית הספר או החוג. לילדי העובדים אצלנו קיים מסלול "קידום" בקייטנות. כולם מתחילים כחניכים למדריכי הספארי המעולים, ולאחר מספר שנים ניתן להתקדם לתפקיד הנחשק "עוזר מדריך" – כבוד גדול להיות חלק מצוות הקייטנה.

הילדים הבוגרים, שעברו את גיל הקייטנה, מגיעים בחופשים לבקר את הקטנים מהם, עושים בייביסיטר ועוזרים בצהרונים. הכי אני גאה שאחד הילדים שלי שכבר גדלו, מבקש לבקר אותי בעבודה ומביא חבר או חברה איתו. אלה המקומות בהם אני מרגישה גאה, ויודעת שלא פחות גאים הם בי, ובעופר, בעלי שגם כן עובד בספארי שנים רבות.

מאיה ואסף בביקור במקום העבודה של אמא (צילום: עינת מטלון)

.
כיף לי שהם מבקשים להתלוות אלי לטיפול והאכלה באיזשהו בעל חיים, וההתרגשות גדולה במיוחד כאשר הם שותפים לטיפול בגור קטן או גוזל.

(1309) 0

השיתוף שלך יכול לשנות להורה אחר את היום

שתפו אותנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


מצבים דחופים ברפואת ילדים (ב') – הרעלות וחבלות

אחד מסדרת מאמרים בהם תיאור קצר של מצבים דחופים ברפואת ילדים, וכלים להורים להחליט מתי צריך להגיע לרופא. והפעם: הרעלות וחבלות

0 (1355)

מכתב לנדב - אוספים של רגעים, משמעות לחיים

תמשיך לזכור שאתה זה אתה, אל תעצור כשקשה, אל תפסיק לגלות את עצמך ואסוף רגעים. אמנם לא מקבלים על זה ציונים, אבל מקבלים על זה משמעות לחיים

0 (1629)

לג בעומר - איך לדאוג לילדים בזמן המדורות

תרבות הבילוי שהתפתחה לצד מנהגי לג בעומר אצל ילדים ובני נוער אשר יוצאים למדורה קבוצתית ללא נוכחות הורים, ומספר עצות להורים כיצד לשמור על הילדים בזמן המדורות

0 (1974)